avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 825 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... \"Mama\" fara nici un venit...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

"Mama" fara nici un venit...

Buna ziua, ma numesc Petronela, am 17 ani, eleva in clasa a 11 - a si INSARCINATA in 6 luni... Nu stiu ce sa fac... tatal copilului este acum arestat, el practic era cel care aducea un venit pentru noi (lucra la negru) impreuna cu parintii lui. De cand acesta este arestat eu m-am certat cu asa-zisi mei socrii si stau acuma la bunica mea care nu are cu ce ma ajuta, ma considera "legata de maini si de picioare". Acum mai pe scurt intrebarea mea este: POT BENEFICIA DE INDEMNIZATIA DE LA STAT PENTRU CRESTEREA COPILULUI DACA SUNT ELEVA? DACA DA DE CAT POT BENEFICIA? Credeti-ma ca sunt disperata, imi vine sa ma dau cu capu de tot peretii cand ma gandesc ca nu am cu ce sa o cresc... Va multumesc
Cel mai recent răspuns: SinghPetronela , utilizator 15:07, 20 Noiembrie 2011
1. Daca in cele 12 luni premergatoare nasterii copilului ati frecventat si veti frecventa, fara intrerupere, cursurile de zi ale invatamantului preuniversitar, veti putea beneificia de indemnizatie pentru concediu crestere copil (CCC) pana la varsta de 2 ani.

2. Veti primi:
- indemnizatia pentru CCC de 600 lei lunar pana la varsta de 2 ani a copilului;
- alocatia de stat pentru copii de 200 lei lunar pana la varsta de 2 ani a copilului si apoi de 42 lei lunar pana la varsta de 18 ani a copilului.

3. - Actele le veti depune la Primarie in termen de maximum 60 de zile de la data nasterii copilului.
- Sa mergeti la Primarie sa vedeti ce acte vi se cer, sa le pregatiti din timp.