avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 421 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... lndemnizatie crestere copil eleva
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

lndemnizatie crestere copil eleva

Sunt eleva in clasa a XI-a la un liceu particular. Particip la cursuri cu frecventa redusa. Am 20 de ani si sunt insarcinata . As dori sa stiu daca exista conditii sa le intrunesc ptr a putea primi dupa nastere indemnizatia de crestere copil.
Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 16:19, 14 Septembrie 2015
1. Pentru a beneficia de indemnizatie pentru concediu crestere copil (CCC) trebuie ca in cele 12 luni premergatoare nasterii copilului (inclusiv luna nasterii) sa fi frecventat, fara intrerupere, cursurile de zi ale liceului, cu exceptia situatiei de intrerupere a cursurilor din motive medicale

2. Pentru a incerca sa gasim o solutie favorabila dvs.va rog sa precizati:
- data prezumata a nasterii copilului;
- ce statut ati avut / veti avea in cele 12 luni premergatoare nasterii copilului (atat dvs. cat si tatal copilului).
Buna ziua,
Multumesc ptr informare.
Precizez: data aprox a nasterii este 21 ianuarie 2016. In ultimele 12 luni am frecventat tot cursurile fara frecventa la liceul particular. Tatal copilului este elev la zi.
1. Daca nasterea va avea loc in ianuarie 2016 cele 12 luni eligibile pentru a beneficia de indemnizatie pentru CCC sunt februarie 2015 - ianuarie 2016.

2. In aceste 12 luni trebuie ca unul din parinti sa aiba venituri din salarii, din activitati independente sau agricole sau perioade asimilate (ex: elev la zi, somaj indemnizat etc.).

3. - Daca tatal copilului este elev la zi in aceste 12 luni atunci poate el sa beneficieze de indemnizatia pentru CCC de 600 lei lunar de la data nasterii copilului si pana inclusiv in ziua in care acesta implineste varsta de 2 ani.