avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 483 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... indemnizatie crestere copil- eleva majora
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

indemnizatie crestere copil- eleva majora

Buna ziua
Am 27 ani si sunt eleva a unei scoli postliceale sanitare(cursuri de zi cu frecventa, fara intrerupere) din sept 2014. Sunt insarcinata in 1luna si vreau sa ma angajez dar pana la data nasterii copilului nu voi indeplinii conditiile de cotizare(12luni) pentru a beneficia de indemizatie de crestere a copilului. As dori sa stiu, daca fiind eleva, voi primi indemnizatia chiar daca am realizat venituri inainte de nastere ?
Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 13:50, 16 Februarie 2016
1. - Puteti beneficia de indemnizatie pentru concediu crestere copil (CCC) daca in cele 12 luni premergatoare nasterii copilului (inclusiv luna nasterii) ati fost salariata si eleva in acelasi timp.
- Puteti beneficia de indemnizatia pentru CCC si daca ati fost numai eleva la zi in toate cele 12 luni eligibile sau daca ati fost salariata numai o parte din cele 12 luni.

2. Indemnizatia pentru CCC se va calcula 85% din media veniturilor nete pe cele 12 luni si daca media este mai mica de 600 lei veti primi 600 lei lunar pana implineste copilul 2 ani.

3. Veti mai beneficia si de alocatia de stat pentru copii de 200 lei lunar pana implineste copilul 2 ani si apoi de 84 lei lunar pana la 18 ani.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Concediu fara plata, indemnizatie crestere copil lauraadel87 lauraadel87 Buna seara! Lucrez din 15 martie 2013,cu 2 ore (225lei) , insa in luniile august, decembrie 2013 si ianuarie 2014 am fost in concediu fara plata.In cazul in ... (vezi toată discuția)