avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 467 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatie crestere copil daca sunt studenta
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatie crestere copil daca sunt studenta

Buna ziua,

Am varsta de 23 de ani si momentan lucrez dar din septembrie 2014 voi inceta munca pentru ca voi incepe cursurile de asistenta medicina generala la postliceala. Totodata, imi doresc sa raman insarcinata in perioada ce urmeaza. Pot beneficia de indemnizatia de crestere a copilului daca frecventez cursurile la zi la postliceala?
Exista posibilitatea sa cotizez la stat ca sa pot primii indemnizatia?
De asemenea mentionez ca sotul meu are o vechime de 5 - 6 ani.

In ce conditii pot cere indemnizatia de crestere daca sunt studenta/eleva? si de cat la suta voi beneficia in indemnizatia respectiva?

Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: ioanamarcu23 , utilizator 10:00, 24 Iulie 2014
1. Nu este nevoie sa cotizati nimic la stat deoaree plata contributiilor nue ste o conditie pentru a beneficia de indemnizatie pentru concediu crestere copil (CCC).

2. Pentru a beneficia de indemnizatie pentru CCC trebuie ca in cele 12 luni premergatoare nasterii copilului (inclusiv luna nasterii) sa veti venituri din salarii, din activitati independente sau agricole sau perioade asimilate (somaj indemnizat, eleva sau studenta la zi, concedii medicale etc.).

3. - Asadar veti indeplini conditiile pentru a beneficia de indemnizatie pentru CCC.
- Cuantumul indemnizatiei nu poate fi mai mic de 600 lei lunar.
- Vei mai primi si alocatia de stat pentru copii de 200 lei lunar pana implineste copilul 2 ani si apoi de 42 lei lunar paa la 18 ani.

Multumesc frumos pentru raspunsul prompt, mi-ati fost de mare ajutor! =D>

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură