avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 467 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatie concediu crestere copil, studenta
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatie concediu crestere copil, studenta

Buna ziua,

Sunt studenta la Master zi, bugetat de stat si sunt insarcinata in 10 saptamani, pot primi indemnizatie pentru cresterea copilului in situatia asta? Mentionez ca sunt angajata din aprilie si urmeaza sa nasc in martie 2016.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 15:45, 6 August 2015
1. Pentru a beneficia de concediu crestere copil (CCC) si indemnizatia aferenta trebuie ca in cele 12 luni premergatoare nasterii copilului (inclusiv luna nasterii) sa aveti venituri din salarii, din activitati independente sau agricole sau perioade asimilate (eleva sau studenta la zi, somaj indemnizat, concedii medicale, concediu de maternitate etc.).

2. Daca veti naste in martie 2016 cele 12 luni eligibile sunt aprilie 2015 - martie 2016.

3. In aceasta situatie, daca va mentineti calitatea de salariat pana in martie 2016, veti putea beneficia de CCC si indemnizatia aferenta in aceasta calitate (e salariat) si nu mai este nevoie sa apelati la calitatea de studenta.

4. - S-ar putea ca si indemnizatia sa fie mai mare.
- In calitate de studenta indemnizatia este de 600 lei lunar.
- In calitate de salariat indemnizatia este de 85% din media veniturilor brute pe cele 12 luni eligibile dar:
a) nu mai mica de 600 lei si nici mai mare de 3.400 lei lunar daca optati pentru CCC pana la varsta de 1 an a copilului;
b) nu mai mica de 600 lei si nici mai mare de 1.200 lei lunar daca optati pentru CCC pana la varsta de 2 ani a copilului.
- In ambele cazuri veti mai primi si alocatia de stat pentru copii de 200 lei lunar pana implineste copilul 2 ani si apoi de 84 lei lunar pana la 18 ani.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură