avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 819 soluții astăzi

Marți, 11 februarie, are loc evenimentul: Negocierea colectivă - Alegerea reprezentanților angajaților și provocările practice. Participă →

Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Calitatea produselor
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Calitatea produselor

Buna ziua ,

Spuneti-mi va rog , un client care a cumparat marfa acum 1 ani de la mine si are o restanta de 10000 de ron rest de plata imi justifica neplata restantei cu faptul ca marfa de acum 1 an (folosit deja in procesul tehnologic) este necorespunzator calitativ si de fapt eu am suplimentat nejustificativ comanda de marfa, intrebarea mea este care lege reglementeaza calitatea materialului, restante si termenele in care un cumparator poate contesta calitatea materialului si in ce conditii


Va multumesc

Cel mai recent răspuns: xtres , utilizator 16:17, 2 Octombrie 2008
Neplata marfii nu poate fi justificata prin faptul ca marfa nu a fost de calitate. Aceasta se constata de catre organele abilitate de specialitate. Daca acestea constata ca marfa vanduta nu a fost de calitatea prevazuta in documentele de fabricatie, acesta poate sa va ceara sa-i inlocuiti marfa cu una de calitate, iar daca nu aveti, sa-i restituiti contravaloarea marfii. Cumparatorul fiind obligat sa va restituie cantitatea neutilizata din marfa. Daca intre dumneavoasta si el nu intervine intelegerea, el se poate adresa protectiei consumatorului. Daca nici asa nu se poate, rezolvarea se face in instanta.
Legislatia este foarte stufoasa si depinde de domeniul de activitate. Va invit sa intrati pe [ link extern ] .
Dar un lucru e sigur: o afirmatie a cumparatorului, ca produsul nu a fost de calitate, fara sa aiba documente care sa o sustina, nu ii da dreptul sa nu plateasca produsul. Apoi, reclamatia trebuia facuta in termenul de garantie - daca acesta exista. Daca nu va plateste o sa trebuiasca sa il actionati in instanta, prin procedura de "Somatie de plata", ca e mai rapida. Ce o sa urmeze..., cine stie?
Multumesc pentru raspuns , iar rezolvarea asa cum a vad si eu este instanta .. ..dar din moment ce produsul(respectiv tabla )a fost utilizat in procesul de prodctie mai departe si nu au fost semnalate defecte sau orice alte nereguli privind calitatea materialului ...fara o sesizare scrisa sau prin orice alt mod de comunicare ..semnat sau stampilat .....doar dupa 1 an de zile se trezeste ca nu corespunde calitativ marfa mi se pare o magarie ..dar asta e..oameni si oameni ...iar la intrebarea ca de ce nu retunrnati marfa inapoi ..raspunsul a fost ca nu o mai avem ...de aici concluziile se trag singure ....o zi buna va doresc

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Expertiza merceologica.(de bunuri)...va rog ajutor florinroh florinroh Sunt student in anul III la Stiinte Economice si doresc sa va intreb poate stie cineva cine ma poate ajuta cu o expertiza merceologica (de bunuri) raportul ... (vezi toată discuția)
Amenda protectia consumatorului pentru eticheta necorespunzatoare a producatorului eok11 eok11 Fac comert cu haine. Am certificat si factura de la producator. Protectia Consumatorului a luat o proba, le-a trimis la un laborator si m-a amendat ca nu ... (vezi toată discuția)
Garantie automobil mirafarm mirafarm Buna ziua, Vă scriu in ideea ca cineva ma poate indruma in rezolvarea urmatoarei probleme: In luna februarie 2012 am achizitionat un autoturism de teren in ... (vezi toată discuția)