Neplata marfii nu poate fi justificata prin faptul ca marfa nu a fost de calitate. Aceasta se constata de catre organele abilitate de specialitate. Daca acestea constata ca marfa vanduta nu a fost de calitatea prevazuta in documentele de fabricatie, acesta poate sa va ceara sa-i inlocuiti marfa cu una de calitate, iar daca nu aveti, sa-i restituiti contravaloarea marfii. Cumparatorul fiind obligat sa va restituie cantitatea neutilizata din marfa. Daca intre dumneavoasta si el nu intervine intelegerea, el se poate adresa protectiei consumatorului. Daca nici asa nu se poate, rezolvarea se face in instanta.
Legislatia este foarte stufoasa si depinde de domeniul de activitate. Va invit sa intrati pe
[ link extern ] .
Dar un lucru e sigur: o afirmatie a cumparatorului, ca produsul nu a fost de calitate, fara sa aiba documente care sa o sustina, nu ii da dreptul sa nu plateasca produsul. Apoi, reclamatia trebuia facuta in termenul de garantie - daca acesta exista. Daca nu va plateste o sa trebuiasca sa il actionati in instanta, prin procedura de "Somatie de plata", ca e mai rapida. Ce o sa urmeze..., cine stie?