avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 940 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantie automobil
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantie automobil

Buna ziua,
Vă scriu in ideea ca cineva ma poate indruma in rezolvarea urmatoarei probleme:
In luna februarie 2012 am achizitionat un autoturism de teren in leasing de la reprezentanta din Brasov . Toate bune pana in luna noiembrie 2012 cand aflandu-ne in Arges am simtit miros de ars si nu mai puteam schimba vitezele. Ne-am dat seama ca e de la discul de ambreiaj, am oprit si am sunat la reprezentanta cea mai apropiata de locul unde ne aflam si anume Pitesti. Au sosit cei de acolo, au constatat defectul si ne-au spus ca ne vor remorca la reprezentanta din Arges. Noi fiind din Brasov, am considerat de cuviinta ca ar fi mai bine ca automobilul sa fie introdus in reparatie in reprezentanta din Brasov (fiind necesare dese drumuri pentru acest lucru). Au fost de acord cu specificatia ca va trebui sa platim contravaloarea diferentei de kilometri astfel ca in prima faza am platit aprox. 600 RON pentru tractarea automobilului in Brasov.

Problema de aici apare : la reprezentanta din Brasov se constata ca ansamblul disc de ambreiaj-volanta este distrus fiind necesara inlocuirea acestuia. Numai ca acestia ne-au spus ca acesta (ansamblul disc-volanta) NU INTRA IN GARANTIE !!! De mentionat ca nu avem prea multi km cu ea. Pe scurt am platit contravaloarea pieselor si a manoperei aferente. Si credeti-ma nu a fost putin ... (suma cu 5 zerouri !!!).

Intrebări la care as dori vă rog frumos un răspuns de specialitate. Am observat ca sunteti adevarati specialisti in acest domeniu.

1. Este adevărat, discul de ambreiaj nu este acoperit de garantie ?

2. După ce plata a fost efectuată , piesele inlocuite NU MI S-A ACORDAT GARANTIE pentru noile piese schimbate!!! Daca prin absurd acestea nu ar fi de calitate, sau montate necorespunzator si mi se intampla ca sa se strice iar (poate chiar in primii 1000 de kilometri) eu ce fac, platesc iarasi #-o??? Nu mi se pare normal si corect ca sa nu primesc garantie pentru un produs pe care-l cumpar. Unde mai pun ca mi-a mirosit in masina a ars multa vreme de la schimbare . Este corect si normal cum au procedat cei de la reprezentanta ? Unde ma pot adresa pentru rezolvarea problemei avand in vedere ca autoturismul este inmatriculat pe numele firmei (deci OPC cade) ? In cazul meu sunt acoperit de prevederile Legii nr. 449/2003, republicata 2008, privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora ?

Vă multumesc mult pentru timpul acordat,
Cu stimă si deosebit respect,
Mirafarm
Ultima modificare: Sâmbătă, 12 Ianuarie 2013
Ares-3, moderator
Cel mai recent răspuns: silviu_n , utilizator 19:13, 19 Ianuarie 2013
Din pacate Legea 449/2003 nu va ajuta deloc, firmele isi rezolva acest gen de probleme fie prin conciliere fie in instanta.

Nu aveti scrise niciunde in documentatia primita de la reprezentanta ce acopera si ce nu, garantia?
Cred ca din acest punct de vedere v-ati lamuri mai bine pe un forum al posesorilor de masini ale aceluiasi producator:
[ link extern ]

Daca aceste piese nu sunt acoperite de garantie, in cazul in care s-ar intampla ceva (ati avea din nou aceeasi problema) ca sa demonstrati ca de vina sunt calitatea pieselor si / sau montajul necorespunzator ar fi nevoie de o expertiza tehnica.
Cred ca ați inteles gresit, probabil v-au spus ca reparatia nu este acoperita de garantie din cauza exploatarii necorespunzatoare, altfel nu au cum sa nu respecte legea.

Garantia este o notiune gresit interpretata la noi, pare ca, daca ai cumparat un lucru nou, acesta poate fi folosit in orice mod, el nu trebuie sa se strice. Iar daca, totusi, pateste ceva, atunci defectiunea trebuie sa intre sub incidenta garantiei.

Garantia unui produs semnifica inlocuirea sau repararea acestuia in cazul in care produsul prezinta neconformitati - defecte de material, fabricatie, proiectare, etc. Nu si de exploatare.

In cazul autovehiculelor, sunt frecvente cazurile de exploatare necorespunzatoare. Pentru ca sunt in domeniu, va pot spune ca cca 95% din reclamatii la piesele de schimb sunt cazuri de exploatare gresita sau montaj necorespunzator. In cazul unui autoturism nou nu se pune problema nici a montajului gresit (fabricile sunt automatizate) nici a calitatii pieselor, fiind piese originale.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Garanție autoturism vasile.g vasile.g Bună ziua. Am un autoturism în garanție pentru care a trebuit să înlocuiesc pe cheltuiala proprie (dealer-ul a refuzat acordarea garanției) kitul de ... (vezi toată discuția)
Service garantie auto constantinchirita constantinchirita Buna ziua! Am o problema legata de repararea in garantie a unui produs mai exact,in data de 21.05.2011 am facut comanda de autoturism; ,achizitionarea ... (vezi toată discuția)