Am schimbat kit-ului de ambreiaj dar problemele au reapărut după un an și jumătate. Service-ul oferă garanție doar pentru manoperă, pentru garanția pieselor cum mă sfătuiți să procedez?
Buna ziua,
va rog sa ma ajutati cu un sfat la urmatoarea situatie: in octombrie 2017 am mers la un service auto cu probleme de ambreiaj la masina personala.
Cei de la service mi-au comandat si mi-au schimbat intreg kit-ul de ambreiaj,reparatia costandu-ma peste 2500 lei.
Acum,dupa 1 an si jumatate si 23000 km, au reaparut problemele-discul patineaza.
Am mers la acelasi service iar cei de acolo mi-au spus ca acorda garantie doar pentru manopera, iar pentru piese garantia o acorda cei de la firma care le aduce piese- dar ca sunt slabe sanse sa imi schimbe piesele defecte pentru ca vor invoca diverse motive ca sa nu o faca (ca s-a mers cu piciorul pe ambreiaj, etc)
Mentionez ca masina este folosita zilnic de sotie, care face naveta intr-o localitate apropiata, pe drum european.
Cei de la service mi-au zis sa le duc masina, sa demonteze si sa verifice piesele, urmand ca eu sa cumpar piese care trebuiesc inlocuite, iar apoi sa imi recuperez banii daca cei de la importatorul de piese imi acorda garantie).
Cum ma sfatuiti sa procedez?
Buna seara! Va inteleg frustrarea, dar sansele dvs sunt reduse in acest caz. Service-ul va desface piesele, insa ambreiajul fiind o componenta in miscare, raspunsul va fi acela ca defectiunea este datorata proastei utilizari, chiar daca piesele au 2 ani garantie. Daca sunteti persoana fizica, puteti sa accesati Protectia consumatorului. Daca sunteti SRL, puteti notifica si producatorul, dar sansele sa dovediti ca piesele nu corespund calitativ sunt minime.
E discul uzat prematur, e discul uzat din proasta reglare a ambreiajului, e montat prost, curge uleiul si a udat ambreiajul ...? Pana nu stabilești care e problema nu ști cine e vinovatul. Oricum dupa 1,5 ani nu mai ai ce face.
In conditiile in care (din ce inteleg) ati achizitionat piesele prin intermediul service-ului, in fata dumneavoastra service-ul raspunde si pentru piese. Nu va intereseaza furnizorii firmei.
Daca sunteti inca in perioada de garantie, mergeti la ei, si le solicitati asumarea si remedierea deficientelor. Daca refuza, mergeti la un alt service sa va desfaca ambreiajul, si sa constate cauza defectului, si apoi solicitati daune (reclamatie ANPC, somatie, proces civil)
"...Acum,dupa 1 an si jumatate si 23000 km, au reaparut problemele-discul patineaza."
Doar mecanicul poate constata cauza... Discul de ambreiaj este o piesa consumabila (ferodoul se toceste prin frecare, ca si placutele de frana de ex.). Discul inlocuit putea fi piesa originala de calitate (OEM), sau piesa de schimb after market, care sunt de calitati diverse: de la cea mai ieftina din materialul cel mai slab, pana la cea mai scumpa, poate chiar mai buna decat cea originala. Deci pot rezista diferit, sa zicem intre 20000 si 150000 Km, modul de exploatare (greu de demonstrat), fiind insa principalul factor de uzura. Pe de alta parte piesa consumabila nu cred ca poate fi garantata mai mult de 3 luni, fiindca in 2 ani poti parcurge 20000 dar si 200000 de Km.
Cunosc pe cineva care cobora pantele cu ambreiajul calcat. Nu stiu daca si altele fac la fel, dar nu imi venea sa cred.... Deci, e imposibil de demonstrat ca discul a fost problema si nu modul de exploatare.