Buna seara, va rog frumos sa ma ajutati si pe mine cu informatii pe scurt, legat de ce pasi trebuie urmati pentru a putea schimba un presedinte de bloc. In mare este paralitic, semiorb si are peste 80 de ani si nu vrea sa renunte la functie si logic ca nu face absolut nimic in bloc de peste 8 ani. S-a facut adunarea generala a proprietarilor inscrisi in asociatie impreuna cu noi proprietari care au achizitionat apartamente in bloc in ultimul an si nu sunt inscrisi in asociatie. S-a votat de catre 90% din cei prezenti ca se doreste schimbarea pesedintelui si s-au semnat doar niste fise de prezenta. Din lege inteleg ca trebuia facut un proces verbal, in care se treceau discutiile de pe ordinea de zi si trebuia semnata de toti cei care erau de acord si acum as vrea sa stiu daca ar trebui sa fie 50% + 1 din membrii asociatiei inscrisi momentan de peste 3 ani sau 50% + 1 din total apartamente care exista in bloc. Si evident presedintele actual, care a fost si el la sedinta nu a semnat ordinea de zi sau ceva anume, inclusiv convocarea nu a fost semnata de el, totodata nu doreste sa semneze si nici sa predea actele pe care le detine, statut, acord asociere carte imobil contracte cu furnizorii etc. Stiu ca nu este simplu dar nu-mi dau seama de unde trebuie sa incep chiar daca nu-mi preda nici un act si nimic macar sa reusesc sa infiintez noi membrii executivi ai asociatiei si presedintele care au fost votati in convocarea care a avut loc. Sa spunem ca intocmim procesul verbal in care precizam ce s-a discutat si mergem din usa in usa si obtinem semnaturile, dupa care acesta trebuie depus la Primarie sau Judecatorie? Si de la Primarie sau Judecatorie ce document se primeste? Cu acesta se merge pentru a face o noua stampila si a schimba drepturile de semnatura si specimenele se semnatura din banca pe conturile deschise pe asociatie. Dupa aceasta etapa trebuie facut un nou statut sau o noua asociere, asta pentru ca nu ni le preda pe cele vechi. Va multumesc anticipat pentru sfaturi si raspunsuri sau poate ma indrumati catre legea care clarifica aceste lucruri, ca nu-mi este greu sa citesc, dar nu am gasit decat legile care-ti spun ce sa faci ca s-o iei de la 0, fara sa fie o asociatie infiintata.
Daca nu exista interes comun din partea proprietarilor pentru o intinerire a reprezentantului legal al asociatiei de proprietari,sesizati oficial situatia la serviciul specializat din primarie
La AG participa toti proprietarii membri ai asociatiei ,indiferent de vechimea in asociatie
Daca exista infiintata asociatie de proprietari inregistrata la judecatorie ,este suficient si nu sunt necesare alte demersuri
Analizati cu atentie prevederile legii nr 230/2007 si HG nr 1588/2007 care prevad conditiile necesare alegerii presedintelui,membrilor comitetului executiv
Daca nu stapaniti legislatia ,sau etapele de urmat ,solicitati sprijinul serviciului specializat din primarie
@BODEALEX
Va rog sa nu mai bolduiti texte intregi. Bolduirea se aplica unor cuvinte sau propozitii pe care doriti sa le evidentiati, nu asupra unor paragrafe intregi. Este obositor de citit si aproape inefiecient.
Se pare ca desi am scris jumatate de pagina tot nu s-a inteles nimic, poate nu m-am exprimat coerent fiind foarte nervos. Repet: la adunarea ce a avut loc duminca, au participat si o parte din membrii inscrisi si o parte din proprietarii neinscris in asociatie. nu mai conteaza, ca si din cei care sunt inscrisi au fost peste 50% si totodata si peste 50% din proprietarii din bloc au fost prezenti si majoritatea au votat pentru schimbarea presedintelui. Intrebarea era ce trebuie facut in situatia in care presedintele care nu vrea sa cedeze functia, chiar daca a fost votat altul? trebuie mers cu procesul verbal la Primarie sau Judecatorie si se elibereaza ce? Un nou statut sau un act aditional la statutul pe care nu-l are decat vechiul administrator si nu-l da. Trebuie refacut acordul de asociere? Trebuie refacut satutul? sau se poate primi o copie dupa acestea de la Judecatorie? Acestea sunt lucrurile care ma framanta, ca in legile respective 230/2007 si HG nr 1588/2007, nu este precizat ce trebuie facut daca presedintele este un animal care nu vrea sa predea situatia si actele. Se face o noua asociatie? ETC ETC
Schimbarea presedintelui de asociatie care se poate face la doi ani sau anual sau la trei ani, depinde cum e prevazut in statutul asociatiei, nu are nicio influenta asupra statutului sau a acordului de asociere intrucat acolo nu sunt pomenite nume de persoane. Ele, acele documente au fost intocmite la un moment dat si sunt valabile atata timp cat exista asociatia. La acordul de asociere se face o Anexa numai pentru introducerea de noi membri in asociatie.
Modificare prevederilor din statut este singurul motiv pentru care acest statut ar ajunge la judecatorie pentru o confirmare a modificarilor. Or in cazul de fata nu se fac modificari la statut.
Bun, deci nu trebuie sa va deplasati nicaieri si nici sa faceti modificari de substanta in documentele asociatiei.
Tot ce trebuie sa faceti este sa apelati la functionarii primariei, ai biroului care se ocupa de relatia cu asociatiile de proprietari, sa va ajute in a "pune mana pe documentele asociatiei".
De asemenea puteti apela la politistul de proximitate care are atributii in medierea conflictelor din blocurile arondate.