avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1140 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Protectia muncii
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Protectia muncii

In cazul unei societați in insolventa (fiind administrata de lichidator) cine raspunde daca sunt neregului privind cerintele minime de securitate si sanatate in muncă?

Mentionez ca fostul administrator a solicitat incheierea unui contract(contract negociat cu cei de la serviciul extern si trimis societății) cu un serviciu extern, dar lichidatorul a refuzat semnarea acestuia.

Astfel societatea, care inca desfasoara o anumita activitate, nu indeplineste cerintele minime legale de protecția muncii. Ce se poate intampla in cazul unui accident de muncă sau in cazul unui control ITM? Poate fostul administrator sa se considere pus la adapost datorita cererii formulate catre lichidator de semna contractul cu serviciul extern?

Astept raspunsuri sau indrumari cat mai rapide.

Va mltumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: sorana_sabau , utilizator 14:40, 23 Noiembrie 2011
In Legea 319 / 2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, scrie:

"Art. 5. - În sensul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au următorul înţeles:
...
b) angajator - persoană fizică sau juridică ce se află în raporturi de muncă ori de serviciu cu lucrătorul respectiv şi care are responsabilitatea întreprinderii şi/sau unităţii;
..."
"Art. 6. - (1) Angajatorul are obligaţia de a asigura securitatea şi sănătatea lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă.
(2) În cazul în care un angajator apelează la servicii externe, acesta nu este exonerat de responsabilităţile sale în acest domeniu.
(3) Obligaţiile lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă nu aduc atingere principiului responsabilităţii angajatorului."

Parerea mea este ca adminstratorul actual raspunde de ceea ce se intimpla acum in firma si deci si de securitatea si sanatatea in munca.
Consultati un jurist in acest sens.
Cunosc articolele enunțate de dvs., bineînteles că răspunde și angajatorul, dar eu întrebam care din administratori va raspunde (fostul administrator cel care era inainte de deschiderea procedurii de insolventa) sau administratorul actual numit in urma deschiderii procedurii de insolventa (care are drept de administrare a societații)?

Așa mi se pare și mie normal, mă interesa dacă ar fi vreo exceptie în cazul insolvenței sau dacă există posibilitatea să raspundă amandoi.
Ultima modificare: Miercuri, 23 Noiembrie 2011
sorana_sabau, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Protectia muncii in caz de insolventa sorana_sabau sorana_sabau As avea câteva întrebări, dar mai intâi trebuie sa va expun un pic situația. Este vorba despre o societate care este în insolventă, având numit ... (vezi toată discuția)
Aprobare ssm in caz de faliment namste13 namste13 Buna ziua! As dori sa stiu daca in cazul unei firme in faliment, intocmirea si aprobarea programului de instruire SSM se mai face de administrator sau se va ... (vezi toată discuția)
Administrator societate, admis la lucru, dpdv ssm 10188 10188 Buna ziua, In cazul unui administrator al unei societati comerciale, la care responsabilitatile SSM sunt preluate de serviciul extern, cine ar trebui sa ... (vezi toată discuția)