Am detinut o functie publica pina in anul 2011 an in care unitatea si-a reoganizat activitatea prin resctructurare. Compartimentul in care mi-am desfasurat activitaea avea inainte de reoganizare 2 posturi, un post de referent si un post de inspector asistent.
Dupa reorganizare a ramas postul de referent , postul de inspector asistent a disparut din organigrama si au aparut 3 posturi de inspectori superiori. Mentionez ca per total unitatea si-a marit numarul de posturi dupa reorganizare.
Doresc un raspuns la aceasta speta, eventual decizii judecatoresti referitoare la acest subiect
A-ti primit un preaviz inainte de a fi incetat raprtul Dvs de servici?
In trebuie sa fie mentionat si baza legala potrivit careia v-a incetat raportul de serviciu.
Daca nu s-a redus numarul de posturi,ci dinpotriva s-a marit prin reorganizare,atunci nu inteleg de ce a-ti fost dat afara.
Specificati va rog temeiul legal din actul administrativ de incetare a raportului de serviciu potrivit caruia a incetat raportul Dvs,de serviciu.
Am primit preavizul cu 30 de zile inainte de eliberarea din functie. Incetarea raportului de serviciu a avut ca baza legala art. 97, lit. c ; art. 99, alin. 1, lit. b, alin. 3, alin. 5 din Legea 188/1999. Este legala desfiintarea unui post de inspector asistent si infiintarea a 3 posturi de inspectori superiori? In raspunsul institutiei la contestatia mea apare urmatoarea fraza [In plus va rugam sa observati ca stabilirea structuri organizatorice este un aspect care tine de oportunitatea si nu de legalitatea emiterii uni act administrativ, aspect care asadar, este excusiva competenta a conducerii institutiei respective. Pe calea contenciosului administrativ pot fi verificate numai aspecte ce tin de legalitatea emiterii unui act administrativ si nu aspecte ce tin de oportunitatea emiterii acestuia]. Adica oportunitatea este deasupra legii?
Aceste tipuri de evaluare a gradului de necesitate sau oprtunitate a unui post sau altul sunt atributul exclusiv al angajatorului.
Am gasit in practica o speta care o evaluare chiar daca era gresita si rauvoitoare, evaluatorul dorind sanctionarea unui evaluat din motiva de cearta personale fara vreo relevanta in activitatea profesionala a celui evaluat, nu a putut fi anulata in instanta pe motivul ca evaluarea reprezinta atributul exclusiv al evaluatorului.
In Romania se poate orice.
Mai pe inteles e clar ca nu ati mai fost dorit in colectiv de cineva care avea intrare la primar, sau poate chiar de seful institutiei iar cum se stie ca primarul poate sa reorganizeze institutia de cate ori doreste si dupa cum doreste, a facut in asa fel incat postul dvs. sa nu mai existe motivand ca se poate lipsi de acea activitate. Nu cred sa aveti castig de cauza,oriunde v-ati adresa, cu atat mai mult daca se dovedeste ca la data restructurarii dvs. institutia nu avea disponibil un alt post pe masura pregatirii dvs.
Am intalnit personal caz in care s-a pastrat un referent (studii medii - liceu si un curs de calificare de trei luni) si s-a eliberat din functie un inspector (facultate de profil la zi patru ani).