Am nevoie de un sfat. De curand am cumparat un apartament si administratorul si presedintele blocului mi-a cerut copie dupa actul de vanzare-cumparare a apartamentului pentru a ma inregistra (sa nu mai figureze vechiul propietar).
Ce sa fac in situatia asta, e legal ce imi cere? Eu parca nu i-as duce nici o copie, sunt date confidentiale.....
Precizez ca am fost cu originalul sa-l vada dar el vrea o copie!!!
Faceti intabularea imobilului si prezentati administratorului o copie dupa extrasul CF, daca nu v-ati trecut domiciliul la noua adresa.Este o solutie.
Cf ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr.97 din 14 iulie 2005 Art 38 inscrierea in Cartea de imobil se face pe baza actului de identitate.
coform legii asociatiilor de proprieteri, presedintele asociatiei trebuie sa va inregistreze in cartea imobilului,iar rubricile din respectivul registru nu fac nicio referire la actul de proprietate ci numai la persoanele care locuiesc in imobil,respectiv nume , prenume, act de identitate, etc.. Administratorul nu are nicio atributie referitoare la acest lucru. el este partea executiva care se ocupa de administrarea imobilului Sunt necesare insa unele date referitoare la apartament pentru stabilirea cheltuielor comune, stabilirea cotei indivize, etc., dar acestea nu rezulta din actul de dobandire al proprietatii.
Cartea de imobil pentru imobilele cu destinaţie de locuinţă se întocmeşte pentru fiecare apartament în parte. Aceasta conţine informaţii privind:
- numele de familie şi prenumele completate cu litere de tipar;
- actul de identitate;
- data mutării în imobil şi felul adresei ( de domiciliu sau de reşedinţă);
- domiciliul persoanei înscris în cartea de identitate;
- data plecării din imobil.