Da, aveti nevoie de adresa inregistrata si semnata de administratorul firmei cu care se merge la notar si primiti acolo lamuririle necesare. Daca masina este in leasing este necesara adresa de la firma de leasing prin care se arata ca sunt de acord cu iesirea masinii din tara. Sunt formulare tip. Pe langa acestea aveti nevoie si de "cartea verde" a masinii. Drum bun.
Forma cea mai legala este contractul de comodat, prin care firma va cedeaza folosinta masinii pe o anumita perioada in scopul calatoriei in tara si in strainatate. Teoretic acest contract nu este obligatoriu sa fie incheiat in forma autentica, dar practica a dovedit ca pentru a nu avea probleme cu unii lucratori vamali:stunned: ar fi poate mai indicata forma autentica. E adevarat ca uneori mai trece masina si cu procura.... dar va asumati un risc... iar unii notari refuza sa incheie astfel de procuri (invoca ca nu puteti fi imputernicit sa conduceti masina.... ori sunteti angajat pentru a efectua un transport ori va cedeaza folosinta-prima situatie)
"Forma cea mai legala"?
De unde e scoasa asta? Ori e forma legala ori nu.
Poate fi in functie de conducere si nu "angajat pentru a efectua transport".
Chiar nu a mai iesit nimeni din tara cu masina firmei care sa confirme? Unii considera ca masina firmei este doar pentru transport marfa? Poate este administratorul firmei care este in leasing.
speta este urmatoarea : 2 directori ai unei s.a. merg in delegatie in Moldova , evident cu o masina a societatii ( autoturism) care va fi condusa de un sofer , angajat al s.c. . la vama s-a spus ca trebuie imputernicire notariala pentru a iesi cu masina ...................... legislatie ...?
Vama solicita dovada prin care un bun asupra caruia nu esti proprietar este scos din tara, precizarea calitatii pe care o ai de a utiliza si scoate auto din tara.
Imaginati-va speta: ce s-ar intampla daca orice hot ar iesi usor din tara cu masina care nu-i apartine.