E mai mult de spus legat de acest subiect. Pentru inceput sa va spun ca o asociatie (ong) poate avea ca venituri, atat patrimoniu propriu asta insemnand acea suma de bani cu care trebuie sa fie deschis acel cont cand se infiinteaza asociatia (Patrimoniul necesar pentru infiintarea unei asociatii este cel un salar minim brut pe economie la data infiintarii), si care poate fi format din contributii ale membrilor fondatori, dar si alte venituri pe care asociatia le poate atrage pe parcursul fumnctionarii ei. Aici pot fi cotizatiile membrilor cu drept de vot asa cum apare prevazut in statut, contributii in bani ale membrilor, donatii si sponsorizari atrase de asociatie de la persoane fizice dar si juridice, acel 2% dar si venituri din activitati economice.
Toate aceste sume de bani intra ca venit pe baza de documente contabile si juridice (contracte de sponsorizare si donatie). Apoi cheltuirea lor se face asa cum hotaraste adunarea generala si comitetul director.
Nu exista anumite limite in care se pot face anumite cheltuieli (cum ati si exemplificat) pentru ca aici, la ong , nu se plateste impozit pe profit ca la societatile comerciale, decat in cazul special cand se depaseste 15 000 euroi. Dar pentru cazurile asa, normale de asociatie aflata la inceput, nu e cazul.
Acum pot aparea unele cazuri in care asociatia doreste sa deruleze unele activitati pe banii unor finantatori externi, de exemplu, care impun unele conditii pe care le gasiti prin ghidurile care se pun la dispozitia celor care vor sa solicite acele fonduri. Pe acolo mai apar anumite conditionalitati cum ar fi corelatii procentuale intre diferitele tipuri de cheltuieli. Adica cheltuielile cu transportul sa nu fie mai mari decat cheltuielile cu consumabilele si tipariturile. Dar astea le veti afla la momentul respectiv.
Deci dumneavostra, care doriti sa atrageti bani de la diversi oameni de bine de prin tara, prin sponsorizari, puteti sa va ganditi bugetul respectivelor activitati, sa spuneti ca aveti o contributie proprie de atatia lei si va mai trebuie atatia pentru urmatoarele achizitii. Pe langa buget, creionati si descrierea narativa a antivitatilor, obiectivele pe care le urmariti, beneficiarii activitatilor, etc.
Suuces.