Situatie de fapt:
Garda Financiara intocmeste un proces verbal de control prin care constata ca exista posibilitatea ca un agent economic -care desi a inregistrat in contabilitate in mod corect si a declarat doua achizitii de marfa si achitat atat pretul marfii, cat si contributiile bugetare aferente- sa fi efectuat doua tranzactii fictive intrucat societatea vanzatoare a declarat ca in perioada tranzactiilor nu a avut activitate. Urmare acestui Proces verbal de control (care nu este act administrativ si nici nu constituie titlu de creanta) se dispun si masuri asiguratorii. Problema care apare este aceea ca Garda Financiara nu a efectuat demersurile necesare in vederea comunicarii catre Admin. Fin. Pb. a situatiei de fapt pentru a se efectua celebrul control de fond care sa stabileasca printr-un titlu de creanta existenta sau inexistenta debitului efectiv. Acest act de control ce ar trebui intocmit de Admin. Fin. Pb. este cel care poate fi contestat, fiind act administrativ. Pe scurt, in acest moment am un proces verbal care nu este titul de creanta, nici act admin, deci nu poate fi contestat si o serie de masuri asiguratorii dispuse de Garda financiara, insa nu s-a mai efectuat niciun demers pentru efectuarea controlului de fond in vederea stabilirii in concreto a eventualului debit printr-un titlu de creanta. Conturile societatii raman blocate pana la un moment nedeterminat in timp cand Garda Fin va inainta inscrisurile catre organul fiscal competent sa efectueze controlul de fond. Intr-o speta similara, aceeasi garda financiara nici dupa un an de la instituirea masurilor asiguratorii nu a sesizat organul fiscal competent in vederea efectuarii controlului de fond si emiterii titlului de creanta. Practica instantei locale este de respingere a contestatiei impotriva masurilor asiguratorii dispuse de Garda, in faza preliminara, chiar daca nu exista un raport de control si un titlu de creanta, motivand ca scopul masurii asiguratorii este de a-l impiedica pe contibuabil sa se sustraga de la plata eventualelor prejudicii "ori de cate ori sunt indicii ca exista pericolul ca debitorul sa se sustraga, sa isi ascunda ori sa isi risipeasca patrimoniul, periclitand sau ingreunand in mod considerabil colectarea creantelor fiscale." Intrebarea este, in masura in care masurile asiguratorii au fost dispuse inaintea controlului de fond, care este modalitatea legala de a-l impiedica pe organul de control/ Garda financiara sa comita un abuz? Abuzul, in opinia mea, consta in aceea ca nu se fac demersuri in vederea lamuririi in eventualului prejudiciu printr-un control de fond si emiterea unui act de control si a unui titlu de creanta, situatia aceasta incerta (dar cu consecinte juridice pentru contribuabil) fiind tergiversata de catre organele de control. :">
...si dumneavoastra de ce credeti ca s-a intamplat asta?din nestiinta inspectorilor de la Gada Financiara?Eu cred ca cine a luat acest proces verbal nu le-a dat vreun.....ceai....sau poate apa tare.....!AU FACUT-O CU BUNA STIINTA!!!
Impozit auto 2010
bnlarts
buna ziua.am si eu o nelamurire.dupa cat timp se pune sechestru pe un bun mobil?de exemplu nu am platit anul acesta impozitul pe autoturism.am doar doua masini ... (vezi toată discuția)