Multumesc pt raspunsuri.
Mai am insa o nelamurire: daca
"modalitatea de depunere şi de soluţionare a cererilor de acordare a drepturilor se stabileşte prin norme interne, aprobate de conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice menţionate" conf OUG nr. 111/2010, iar institutia respectiva nu accepta sa ii ia in calcul la intocmirea dosarului veniturile suplimentare, sotia mea ar putea totusi sa isi faca singura dosarul cu toate documentele justificative si sa il depuna la agenţiila teritoriala pentru prestaţii sociale, respectiv la D.G.A.S.P.C. Bucuresti?
Pentru ca daca nu se poate, singura modalitate pe care o vad ar fi sesizare la Agentia Nationala pentru Prestatii Sociale si probabil mult timp pierdut, o lunga si anevoioasa munca de lamurire a angajatorului si banii primiti la Sf Asteapta.
Este posibila recalcularea ulterioara a indemnizatiei daca sotia incepe sa primeasca o suma de bani mai mica decat cea cuvenita? Se calculeaza si retroactiv daca se constata ca avea dreptul la o suma mai mare?
dana_lavinia a scris:
In OUG 111 nu se face distinctie intre diferitele categorii de angajati. asta inseamna ca sotiei dv ar trebui sa i se ia in calcul toate veniturile. Totusi, sotia dvs. poate solicita, in scris, de la UM actul normativ in baza caruia ii sunt eliminate aceste venituri. Se poate sa aiba ceva reglementari interne de care noi sa nu stim.
Totusi reglementarile interne pot fi mai presus de lege? Reglementarile interne ar putea dupa parerea mea cel mult sa spuna ca veniturile suplimentare sunt notificate direct catre agenţiila teritoriala pentru prestaţii sociale dar nu ca sunt omise de la calculul indemnizatiei. Ar contrazice legea, iar legea din cate am inteles eu nu prevede exceptii cu privire la modalitatea de calcul ci doar lasa dreptul anumitor institutii publice de a stabili modalitatea de depunere si solutionare a cererilor de acordare a indemnizatiei.