Buna ziua,
asociatia de proprietari (120 apart) functioneaza in balconul administratorei. Acelasi balcon e sediu pentru alte 4 asociatii administrate de aceeasi administratora.La solicitarea scrisa adresata presedintelui asociatiei prin care doresc copie a contractului de inchiriere a spatiului initial am fost aminata (in scris) pe motiv de "varuiala" si mutat arhiva. Dupa ce s-a terminat curatenia mi s-a spus (verbal) ca de fapt nu exista contract de inchiriere pentru spatiul pe care noi il platim, ci doar un proces-verbal de acum 4 ani. In ce baza se opreste pe lista de plata c/v chiriei spatiului daca nu exista contract? E legal? Ce parere aveti?
Nu e legal, nu e normal. Trebuie sa faca contract cu asociatia pentru chirie. Evident ca se sustrage de la plata impozitului pe venitul obtinut din chirie. Dar obligati-o in ad generala sau prin reclamatie la finante sa faca acest contract.
Unde nu-i cap ... vai de picioare. Poate foarte simplu sa faca un contract in care suma sa fie majorata cu valoarea impozitului, dumneavoastra platind mai mult , iar administratorul fiind in legalitate.
Astazi a fost a doua tentativa de intrunire a adunarii generale; prima a fost acum doua saptamini simbata la ora 17, a doua azi, duminica, ora 16.
Din 120 au fost prezenti la prima sedinta 34 iar azi au fost 17. Dupa ce s-au vorbit "discutii" s-a aminat, deoarece se avea in vedere si alegerea comitetului executiv, desi ordinea de zi n-a fost afisata. Am insistat ca urmatoarea "tentativa" sa fie programata intr-o zi lucratoare, seara dup ora 18, cind se aduna si salariatii la casele lor. Organizare proasta, cred ca interesul era sa nu vina lumea, cu cit sunt mai multi, cu atit mai multe intrebari.
Am pus problema contracului de inchiriere inregistrat la finante, iar presedintele a fost tare mirat ca trebuie contract pt asa ceva; eu nu mai am cuvinte, daca toti furnizorii sunt platiti in baza contractelor cu asociatia, de ce chiria pe spatiu face exceptie?
O problema la care cer ajutor: pierderile de apa cum e corect sa fie repartizate? propuneri au fost dupa nr persoane/nr camere/consum. Pierderile sunt mari si am insistat ca administratorul sa citeasca toate apometrele, deoarece se merge doar pe buna-credinta a locatarilor fara a fi verificate vreodata.
Problema pierderilor a mai fost tratata la diferite topicuri; pierderile de apa se impart pe cota-parte, urmand logica ca ele se fac indiferent cate persoane deschid robinetul (asta ar fi numarul de persoane), indiferent de consumul cuiva. Se urmeaza principiul cheltuielilor la cota-parte, considerandu-se ca sunt o cheltuiala (pe pierderi) administrativa. Si ca la calcule sa nu se incurce prea tare administratora Dv., cum imparte cheltuielile si reparatiile asa sa imparta si pierderile, cu conditia ca acest mod de calcul sa fie pastrat permanent.
Daca pierderile de apa se pun la consum inseamna ca se modifica pretul metrului cub de apa si in consecinta cei ce consuma mai mult ar plati pierderi mai mari, ceea ce nu este corect pentru ca pierderile nu se fac pe curgerea robinetului, ci pe surse nemasurabile (spart de tevi, curatenie, udat de spatiu verde, picurat de robinete si chiar contoare - atat cel de bransament, cat si cele din apartamente - defecte etc).
Verificarea apometrelor se poate face o data la cateva luni esalonat (in prima luna 40 ap, in a doua luna alte 40 ap s.a.m.d.). Totul e ca odata si odata apometrele sa poata fi verificate de cineva. Sigur ca acele pierderi se pot datora si nedeclararii corecte a consumului.
doamna elga ... daca aceste pierderi se impart pe cota parte indiviza, asta presupune ca sint platite de catre toti locatarii/proprietarii. sa inteleg ca dvs impartiti aceste pierderi pentru apa calda si la proprietarii debransati de la sistemul de termoficare, si care au centrale termice ?:O