Buna seara,
as dori sa va cer sfatul in urmatoarea situatie: o societate isi revizuieste regulamentul intern.
Versiunea noua este destul de stufoasa, cuprinde reguli clare si ia ceva timp pentru parcurgerea lui. In avansul aprobarii lui, reprezentantii salariatilor au fost consultati - au avut 6 luni la dispozitie, insa li s-a pus in vedere ca ceea ce citesc sa nu fie discutat cu angajatii din motive lesne de inteles (daca este ceva ce ar putea duce la dezacordul angajatilor, pentru a nu crea discutii si indisciplina in avansul aprobarii lui). In schimb, la cererea reprezentantilor, li s-a acordat posibilitatea ca acesta sa poata fi discutat cu anumiti angajati, alesi de ei. Ulterior, primirii in 2 randuri a cererilor reprezentantilor referitoare la continutul documentului, acesta a fost modificat conform cererii acestora. Avand in vedere ca, desi nu este un document care se negociaza, dupa "tratativele " purtate, documentul se aproba si angajatorul aduce scurt la cunsotinta angajatilor, intr-o sedinta, existenta acestuia si posibilitatea ca el sa fie consultat si luat la cunostinta in decurs de 1 luna de toti angajatii.
Timp de 2 saptamani in afara de 1 angajat care il citeste cap coada, niciun angajat nu il cere, nu intreaba de el, nimic sub pretextul ca este doar 1 exemplar si nu poate fi citit de toti odata. La cererea lor, se fac copii care sa se citeasca in paralel cu originalul. Nici de aceatsa data, nu se da dovada de interes, ca atare, angajatorul solicita unui angajat, la cererea reprezentantilor salariatilor, ca un angajat ales de angajator sa prezinte un extras tuturor angajatilor, pentru a scurta timpul lecturarii regulamentului.
Va intreb:
1. este legala conditia confidentialitatii consultarii documentului de catre reprezentanti si este corect ca ei au ales anumiti angajati care sa citeasca ?
2. cat de mult de "negociaza" regulamentul intern?
3. Cum trebuie adus la cunostinta angajatilor acest document sid e catre cine - de angajator sau de catre reprezentanti? Avand in vedere ca angajatorul are obligatia informarii despre el, cat trebuie sa faca el si cat angajatii? In situatia data rolul reprezentantilor inceteaza odata cu consultarea documentului?
4. Cat de corecta este ideea extrasului?
5. Pot angajatii sa fie sanctionati ca urmare a neluarii lui la cunostinta timp de 3 saptamani?
Cel mai recent răspuns:
suciu_diana , utilizator
12:37, 17 Decembrie 2011