avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1905 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Impozite şi taxe locale radiere impozit auto
Discuție deschisă în Impozite şi taxe locale

radiere impozit auto

Buna ziua,

In anul 2005 am vandut un autoturism si am dus certificatul de radiere la primarie ( intr-o localitate rurala), pt a fi radiat de la plata impozitului. Mentionez ca pe vremea aceea la aceea primarie nu se completa cerere pt scoaterea din evidenta, pur si simplu se inmana certificatul de radiere functionarului care se ocupa cu impozitul si mai departe intocmea dansul ce era necesar, cred.

Acuma in anul 2008 am fost anuntata ca trebuie sa platesc impozitul pt aceea masina. Se pare ca acel functionar care acum nu mai lucreaza acolo nu a inregistrat acel certificat de radiere. Ulterior am aflat ca acel functionar nu mai lucreaza acolo tocmai din astfel de motive ca " a incurcat multa lume".

Am mers la politie la serciciul de radieri auto undea am solicitat si am primit o adeverinta din care rezulta ca masina a fost radiata si binenteles si data la care a fost radiata.

Am prezentat aceea adeverinta primariei dar noul functionar de acolo spune ca nu imi poate radia masina de la plata impozitului decat cu data de la carte am prezentat noua adeverinta si anume anul 2008 si nu din anul 2005, data la care a fost radiata. Nu imi poate scoate masina de la plata impozitului pe perioada respectiva ,fiindca, spune dansul ,primaria si-a facut bugetul pe anii respectivi si nu mai poate reveni asupra bugetului.

Stie cineva care este procedura corecta intr-o astfel de situatie?
Problema e ca eu nu am nici o evidenta ca am depus acel certificat de radiere la aceea data dar consider ca nu e vina mea ca primaria respectiva nu foloseste sau nu solicita persoanelor cereri de scoatere din evidenta de la plata impozitului. Daca ar fi solicitat o astfel de cerere acum as fi avut un numar de inregistrare cu data respectiva. Nici acum cand am prezentat adeverinta nu mi-a cerut si nu am completat nimic, probabil completeaza functionarul respectiv.

Sper sa ma poata ajuta cineva fiindca nu as vrea sa fiu obligata sa platesc ceva ce nu ar trebui sa platesc mai ales ca acum aceea suma este destul de mare.

Va multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: irina_gentimir , utilizator 16:17, 3 Martie 2009
H 44/2004
“Norme metodologice:
116. (1) Impozitul pe mijloacele de transport, precum şi obligaţiile de plată accesorii acestuia, datorate până la data de întâi a lunii următoare celei în care se realizează înstrăinarea între vii a mijlocului de transport, reprezintă sarcină fiscală a părţii care înstrăinează.
b) impozitul pe mijloacele de transport se dă la scădere începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care a avut loc înstrăinarea sau radierea;

118
c) înstrăinarea priveşte pierderea proprietăţii pe oricare dintre următoarele căi:
1. transferul dreptului de proprietate asupra mijlocului de transport prin oricare dintre modalităţile prevăzute de lege
119. În conformitate cu prevederile art. 264 din Codul fiscal, coroborate cu precizările de la pct. 118 din prezentele norme metodologice, se stabilesc următoarele două acţiuni corelative dreptului de proprietate, în raport cu care se datorează ori se dă la scădere impozitul pe mijloacele de transport, respectiv:
a) dobândirea mijlocului de transport, potrivit celor prevăzute la pct. 118 lit. a), care generează datorarea impozitului pe mijloacele de transport, începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care acestea au fost dobândite;
b) înstrăinarea mijlocului de transport, potrivit celor menţionate la pct. 118 lit. c) din prezentele norme metodologice, care generează scăderea impozitului pe mijloacele de transport, începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care acestea au fost înstrăinate.
122*(5) Actele de transfer al dreptului de proprietate asupra mijloacelor de transport trebuie să fie însoţite de un certificat de atestare fiscală emis de organele fiscale locale în a căror rază teritorială se află înregistrat fiscal mijlocul de transport. Prin certificatul de atestare fiscală se atestă achitarea la zi a tuturor obligaţiilor bugetare locale scadente la data de întâi a lunii următoare înstrăinării. În certificatul de atestare fiscală nu se cuprind creanţele bugetare aflate în litigiu, în schimb se va menţiona despre faptul că sunt în litigiu creanţe în cuantum de ... lei.”

IN MOMENTUL VANZARII VI S-A OPRIT UN CONTRACT DE VANZARE CUMPARARE SI VI S-A EMIS UN CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALA;URMAND SA SE FACA INSTIINTAREA CATRE PRIMARIA DE CARE APARTINE CUMPARATORUL PENTRU A FI LUAT IN EVIDENTELE FISCALE SI A PLATI IMPOZIT.
DECI IN CONFORMITATE CU ART 264 PCT 119 LIT C ,scăderea impozitului pe mijloacele de transport se faceîncepând cu data de întâi a lunii următoare celei în care acestea au fost înstrăinate.
Buna ziua.Eu am cumparat o masina acum 4 luni...dar imediat s-a si stricat(iremediabil)Am facut contract vanzare-cumparare la data respectiva,am primit o fisa de inmatriculare(stampilata de organul fiscal doar la vanzator) si un certificat de atestare fiscala de la vanzator plus actele masinii.Stricandu-se nu am mai continuat actele in sensul ca nu am fost la primarie(unde locuiesc) sa ma ia in evidenta....si nici la RAR si la politie.Masina m-am hotarat sa o duc la fier vechi......dar ca sa fie radiata trebuie sa vina fostul proprietar pt ca masina nu figureaza inmatriculata pe numele meu ci pe al vechiului proprietar.Mentionez ca acel contract de vanzare cumparare nu are nici o stampila este doar completat la masina si semnat de cumparator si vanzator.In josul paginii al contractului scrie certificat de radiere.....motivul radierii :instrainat catre....mine.Nu exista nici o stampila nici acolo.CINE PLATESTE IMPOZIT?Eu?sau vanzatorul?Am drept de proprietate asupra masinii....adica pot sa o duc la fier vechi?
Astept raspuns.Va multumesc.
Eu am o alta problema: am avut o masina pe care am "vandut-o" acum vreo 8 ani cu o chitanta de mana (care stiu ca nu are nicio valoare juridica). Cumparatorul de atunci m-a rugat sa facem actele mai tarziu, ca nu mai are bani, etc. In fine, dupa o vreme a murit iar sotia lui a dat masina. Nu am mai reusit sa o gasesc decat anul acesta; este la dracu in praznic, cotet de gaini. Am luat actele si placutele de inmatriculare ale masinii. Ca sa o aduc la un remat in Bucuresti, ma costa cat nu face. As putea sa dau o declaratie notariala ca am dezmembrat-o si cu ea, cu celelalte acte ale masinii sa o radiez de la politie si de la circa financiara? Pe site-ul prefecturii scrie ca trebuie prezentate "documente care atestă faptul că a intervenit una dintre următoarele situaţii (dezmembrare, ...)" ( [ link extern ] ).
Se incadreaza? Sau trebuie sa ma duc cu o platforma sa iau "cotetul"?
Cu stima,
Gigi Brici
Ultima modificare: Duminică, 7 Decembrie 2008
gigibrici, utilizator
NU ma poate ajuta nimeni?
DANRACHE a scris:

Da, doamna, platiti sumele pe care le aveti de dat pe perioada respectiva si cereti-le sa va faca compensare la anul, pentru ca sunt niste bani pe care ii dati degeaba.
Nu conteaza ca este primarie de sat, toti functionarii isi dau importanta atunci cand nu trebuie si cu ce nu trebuie.
Daca nu vor sa faca compensarea de care vorbeam, dati-i in judecata.



Am fost si am achitat diferenta (impozit+ramasite), o suma destul de mare, am cerut functionarului de acolo sa imi faca compensare la anul si mi-a spus ca nu se poate fiindca datoram acest impozit fiindca conform Codului Fiscal masina se radiaza de la finante in momentul PREZENTARII certificatului de radiere chiar daca a fost vanduta si radiata cu mult timp in urma.. Acuma nu stiu care varianta este corecta cea cu data prezentarii certificatului de radiere sau cea cu data instrainarii fiindca asa cum explica un user mai sus masina se radiaza de la impozit la data instrainarii. Nu am cunostinte juridice dar dupa parerea mea Codul Fiscal nu este foarte clar ar trebui sa spuna ceva de genul " masina se radiaza de la plata impozitului la data prezentarii certificatului de radiere si nu la data instrainarii".
Dar asta este eu am platit in plus o suma de bani destul de mare, suma pe care consider ca nu o datoram.
Pe aceasta perioada de cativa ani impozitul pe masina a fost platit de doua ori, o data de catre cel care a cumparat masina fiindca a finalizat inmatricularea si o data de catre mine, este corect asa?
Eu am platit si majorari si/sau penalitati de intarziere in procent de 34% din suma pentru anul 2007 si 32% din suma pentru anul 2008. Nu este un procent cam mare avand in vedere cel putin faptul ca anul 2008 inca nu s-a incheiat?
Ultima modificare: Duminică, 14 Decembrie 2008
alina240, utilizator

Alte discuții în legătură

Radiere auto de la impozit alina240 alina240 Bunaziua, Am o nelamurire legata de impozitul auto si as dori daca poate cineva sa ma ajute. In anul 2002 am vandut un autoturism cu acte in regula si am ... (vezi toată discuția)
Radiere auto de la fisc constantin83 constantin83 Buna ziua, am si eu o problema si sper sa ma puteti ajuta cu niste lamuriri. am avut o masina (an fabricatie \'85) care a fost dezmembrata in urma unui ... (vezi toată discuția)
Plata impozit auto injusta ContSters168366 ContSters168366 Buna seara, Numele meu este Cristian Florescu, sunt din Targoviste si am o problema legata de plata impozituli auto pe care eu personal o consider injusta. In ... (vezi toată discuția)