Asociatie noastra este o asociatie alumni si anticipam donatii provenite de la absolventi, persoane fizice, stabiliti in diverse locatii din lume. Cum trebuie sa operam pentru ca sa putem beneficia de aceste donatii si in acelasi timp sa functionam absolut legal din punct de vedere fiscal?
Vrem sa folosim varianta de trasnfer bancar direct sau prin PayPal.
Trebuie sa folosim formulare de donatie?
Care este procedura pentru o operatiunea de sponsorizare?
Pentru membri din tara, persoane fizice, care pot face donatie in numerar, trebuie sa avem un formular de donatie ce trebuie completat la efectuarea donatiei?
Parerea mea e ca nu trebuie. E adevarat ca atunci cand se discuta de notiunea de donatie, ea se face cu contract pe la notar. Dar pentru sume asa mici pe care la primiti in numerar, puteti merge doar cu chitanta in care sa treceti pe langa numele si date de identificare si adresa donator.
1) Pot fi "cotizatiile" aferente statutului de membru (sunt niste sume modice) incadrate in categoria donatii, sau este necesar sa procedam diferit in privinta incasarii acestora?
2) Despre donatii: care ar fi cuantumul minim pentru care s-ar impune deja executarea unui contract la notar?