Notarul are obligatia sa verifice actul care sta la baza autentificarii vanzarii. In plus se cere extras de autentificare de la cartea funciara in care se vede atat proprietarul, suprafetele, constructiile si eventualele sarcini ce greveaza proprietatea, la fel si certificatul de rol fiscal emis pt incheierea actului, unde sunt trecute atat proprietarul cat si suprafetele sau descrierea succincta constructiei. Iar vanzarea de bunuri imobile se face sub Sanctiunea nulitatii absolute in forma autentica.
Vanzarea se face cu un extras de carte funciara + actele de proprietate. Este destul de ciudat atunci cand soliciti un extras de carte funciara sa nu apara daca sunt probleme cu proprietatea inscrisa in CF. Poate daca vanzarea s-a facut inainte de introducerea cartii funciare, Legea 7/1996
daca nu notarul are obligatia verificarii actelor in momentul efectuarii unei tranzactii, atunci cine?
DOCUMENTE NECESARE LA VANZAREA UNUI TEREN- SE SOLICITA DE NOTAR
1. Actul de proprietate in original (contract de vanzare cumparare autentificat la notariat sau titlu de proprietate)
2. Incheiere de carte funciara dela OCPI - competenta teritoriala;
3. Certificat fiscal de la Directia Taxe si Impozite Locale sau Primaria Localitatii unri se afla terenul pentru judete, in certificatul fiscal trebuie precizat obligatoriu suprafata de teren, categoria de folosinta (extravilan, intravilan arabil sau intravilan construibil), numarul postal (daca exista). Certificatul trebuie sa fie eliberat in luna in care se incheie contractul de vanzare cumparare in forma autentica.
4. Extras de carte funciara de la OCPI -competenta teritoriala - solicitat direct de notar;
5. Certificatul de atribuire numar postal emis de Primaria Municipiului Bucuresti, Directia Patrimoniu Evidenta proprietati, Cadastru, Serviciul Nomenclatura Urbana.
6. In cazul in care terenului i-a fost schimbata categoria de folosinta (a fost trecut din extravilan in intravilan, sau intravilan arabil in intravilan construibil) este necesara adresa: "Aprobarea privind scoaterea definitiva a terenurilor din productia agricola", eliberata de Ministerul Administratiei Publice, Oficiul National de Cadastru Geodezie si Cartografie al Municipiului Bucuresti si vizata de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei D.G.A.I. A.
7. In cazul in care terenul a fost dezmembrat si s-a constituit servitute de trecere, este necesar actul autentic de dezmembrare si de constituire a unui drept de servitute. Pentru servitutea de trecere trebuie numar cadastral separat si intabulat la cartea funciara.
8. Dosar cadastral in copie .
9. In cazul terenurilor intravilane construibile, se solicita certificat de urbanism de la Primaria de sector, cu mentiunea "necesar la instrainare".
10. Certificate de casatorie vanzatori si cumparatori (daca este cazul), sau sentinta de divort cu mentiunea "definitiva si irevocabila".
11. Buletinele / cartile de identitate (trebuie sa fie in perioada de valabilitate). In cazul in care este expirat se prezinta pasaport si carnet de conducere .
Toate documentele se prezinta in original.
Pentru inceput va sugerez sa faceti plangere penala impotriva notarului. Se vor face cercetari si se va vedea cine e de vina, notarul, alti functionari publici care au falsificat, etc diverse documente
Notarul avea datoria sa va apere tocmai de acest tip de probleme. Daca nu era intabulat imobilul, exista Directia de Impozite si Taxe care nu putea elibera certificat fiscal pentru un teren pe numele unei persoane daca actele de proprietate nu erau pe numele acesteia. In plus notarul trebuia sa cerceteze actele vanzatorului, daca ceva era in neregula relativ la ele putea cere informatii de la Camera notarilor de exemplu-acte anterioare de instrainare, certificate de mostenitor, oricum trebuia sa va previna ca sunt anumite dubii in legatura cu proprietatea. E insa nevoie de mai multe informatii din partea dvs.