Pe scurt: este normal ca biroul de Resurse Umane sa fie subordonat contabilului sef?
Este "desenat" si in organigrama, este aprobat regulamentul cadru in care se specifica acest lucru. Nu contest aici dreptul Directorului de a hotari schema de organizare a locului de munca, dar intreb daca este legala aceasta forma de organizare.
Mentionez ca institutia are 200-250 salariati
Intrebarea mea este cum pot sa dovedesc ilegalitatea acestui fapt si daca ea exista.
1. Sunt compartimente care, prin importanta si atributiile lor in cadrul societatii comerciale, apartin direct de director (director general): Resurse Umane, Protectia Muncii, Organizarea Muncii, Social-Administrativ.
2. Compartimentele enumerate mai sus desfasoara activitate utila intregii unitati, nu numai intr-un domeniu, si de aceea ele apartin, in organigrama, de directorul general.
3. Nu exista o lege care sa specifice aceasta, mai ales la unitatile cu capital privat, dar un bun manager, care are minime cunostinte in domeniu sau a urmat un curs de management stie acest lucru.
4. Cu timpul o sa vada ca o astfel de subordonare a comp. RU va dauna bunului mers al societatii (ganditi-va numai ca un contract individual de munca nu poate fi semnat de contabilul sef care nu are nimic de a face cu activitatea comp. RU).