avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1055 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Circuitul documentelor
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Circuitul documentelor

Buna ziua,

ma poate ajuta cineva cu un circuit al documentelor la Resurse Umane? Unde trebuie sa apara el, deoarece noi nu avem prevazut asa ceva. Orice cerere de angajare ar trebui sa fie inregistrata la secretariat, la fel si propunerile de prime, apoi la director si acesta sa le distribuie mai departe. Ori, de cele mai multe ori cererile de angajare vin la Depatament Resurse Umane, unele se inregistreaza, altele ajung in gunoi, la fel si propunerile pentru prime. As vrea sa fac o sesizare directorului general sa fac un circuit al documentelor, unde trebuie sa-l cuprind?

Multumesc, Angi F.
Cel mai recent răspuns: - Elibet , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 19:14, 15 Iulie 2009
Nu sunt reguli generale, va intocmiti cum credeti ca este mai util si mai practic o astfel de procedura sau instructiune
Ar trebui sa existe un Regulament Intern.
Sau macar sa propuneti sa fie infiintat.
Acolo se pot trece inclusiv procedee privind emiterea, semnarea, comunicarea unor documente, mai ales ca acest regulament trebuie adus la cunostinta tuturor salariatilor (semnat, pe scurt).
Orice document primit sau emis de angajator, ar trebui sa poarte un numar de inregistrare dintr-un registru fie chiar si cel de la Secretariat sau de la Resurse Umane.
Consider ca nu este gresit daca veti infiinta chiar dumneavoastra un astfel de registru.

~ Conținut șters la cerere ~
Intradevar, trebuie sa existe un Regulament de ordine interioara in fiecare unitate (obligativitate prevazuta chiar in codul muncii). Insa sunt multe unitati care nu au asa ceva sau au un ROI doar formal, pentru a fi pus in fata inspectorilor ITM in eventualitatea unui control.
Circuitul documentelor este prevazut in Regulamentul de Organizare si Functionare al unitatii/institutiei sau in Regulamentul de Organizare Interna.

Desi, regula este ca fiecare serviciu isi tine propriile registre.
Ma mir ca nu este pus la punct un circuit al documentelor, probabil nu lucrati intr-o institutie publica. :)

Consilier juridic,
Gabriela Pintea

Alte discuții în legătură

Sef birou resurse umane vs. contabil sef acameliac acameliac Pe scurt: este normal ca biroul de Resurse Umane sa fie subordonat contabilului sef? Este \"desenat\" si in organigrama, este aprobat regulamentul cadru in ... (vezi toată discuția)
Salarizare si resurse umane in acelasi timp la bugetari adrian_st adrian_st Buna ziua! Am urmatoarea speta. In urma cu ceva ani, in baza unui concurs, am fost incadrat la o INSTITUTIE BUGETARA, ca economist salarizare, in principal, ... (vezi toată discuția)
Promovare interna Daliborka Daliborka Buna ziua, In cazul in care un angajat din cadrul departamentului HR este promovat intern in alt departament ,de exemplu la departamentul calitate ,si pe o ... (vezi toată discuția)