buna ziua. am incercat sa rezolv o problema, cu calm, dar vad ca nu e poate. Acum doi ani mi-am facut un abonament la internet la o firma in urma caruia am primit un modem (cadou sau la pret redus, nu-mi mai aduc aminte). perioada contractuala urma sa expire prin octombrie asa ca merg la shop pt a face o cerere de reziliere (merg cu vreo 2 saptamani inainte de data expirarii) . de acolo imi zice sa sun la bucuresti. sun, mi se inregistreaza cererea si mi se spune ca voi fi contactat in 10 zile (nu am fost sunat). in zilele urmatoare observ ca netul nu mai functioneaza si am presupus ca s-a rezolvat cu rezilierea. toate bune si frumoase pana cand sunt sunat, dupa 2 luni, de la o firma de recuperari cum ca am facturi neplatite la ei. nu am reusit sa ma inteleg cu nici un angajat orange, nu inteleg de ce mi s-a prelungit contractul si in plus de ce am de platit facturi pana prin ianuarie pt a incerca sa fac din nou rezilierea... va rog sa ma ajutati.
Decizia unilaterala de reziliere nu este o "cerere" / solicitare, pentru ca nu asteptati aprobarea cuiva, ci o instiintare a furnizorului ca renuntati la contract incepand cu data de. Spuneti ca "cererea" Dvs a fost inregistrata. Aveti un numar de inregistrare?
dupa cum ati spus nu cred ca este o cerere pana la urma caci nu mi s-a dat nr de inregistrare, dar in baza lor de date figurez ca in data X am sunat si am specificat ca nu mai vreau sa am abonament la ei. totusi fiind o instiintare ca nu vreau sa mi se prelungeasca contractul nu inteleg de ce s-a actionat impotriva vointei mele! ce as putea face?
Din datele pe care le-ati mentionat nu rezulta foarte clar daca mai sunteti sau nu clientul acestei companii. In principiu, ma indoiesc ca in cazul unui litigiu furnizorul ar recunoaste ca Dvs v-ati exprimat verbal intentia ferma de a renunta la contract. Asa cum initierea unui contract trebuie sa fie scrisa, tot astfel si notificarea prin care anuntati furnizorul ca renuntati la contract trebuie / ar fi trebuit sa fie consemnata in scris, sau prin orice modalitate de comunicare la distanta pentru care exista o confirmare de primire (posta, fax sau email). Daca totusi Dvs ati constatat ca la scurt timp dupa acea instiintare verbala vi s-a restrictionat serviciul (acces Internet), posibil sa fie vorba de o slaba comunicare intre departamentele furnizorului (de ex. dep tehnic "a luat la cunostinta" de renuntarea la serviciul oferit, iar dep. financiar nu). Dar e la fel de posibil ca restrictionarea serviciului sa se datoreze "neplatii" unei facturi emise dupa ce Dvs ati anuntat ca doriti sa renuntati la contract. Sfatul meu este ca momentan sa fiti ferm pe pozitie, sa nu platiti si sa incercati sa lamuriti
- daca acea convorbire telefonica apare sau nu in baza de date a furnizorului.
- din ce motiv vi s-a restrictionat accesul la serviciu.
Pe de alta parte, din cate stiu eu, compania vinde creantele catre firme specializate doar dupa ce nu mai aveti calitatea de client al companiei. Incercati sa lamuriti si acest aspect, tot cu furnizorul.