Buna ziua.
Sunt studenta in anul I Facultatea de Drept si am niste nelamuriri in ceea ce priveste principiul "pacta sunt servanda". Am incercat sa rezolv cateva teste si am fost contrariata de raspunsuile testelor.V-as ruga sa imi spuneti care sunt din punctul dvs de vedere raspunsurile corecte, si daca se poate sa si argumentati ar fi mai mult decat multumitor.Va multumesc, anticipat, pentru timpul acordat. O zi buna tuturor.
1.Principiul "pacta sunt servanda":
a. este un principiu general al dreptului civil
b. este consacrat legislativ numai pentru conventii (contracte), nu si pentru actele juridice unilaterale
c. este un principiu care guverneaza efectele nulitatii actului juridic
2.Este vorba de o exceptie de la pricipiul "pacta sunt servanda" in cazul:
a. incetarii imprumutului de folosinta din cauza mortii comodantului
b.incetarii locatiunii din cauza mortii locatarului
c. prelungirii, prin lege, a efectelor anumitor acte juridice
3.Constituie o exceptie de la principiul "pacta sunt servanda":
a. tacita relocatiune
b. incetarea mandatului din cauza falimentului mandatarului
c. cazul actelor juridice colective
4.Este vorba de o exceptie de la principiul "pacta sunt servanda", in cazul in care:
a. partile au prevazut posibilitatea reinnoirii contractului
b.s-ar acorda prin lege un termen de amanare generala a executarii unor obligatii contractuale de catre o anumita categorie de debitori
c.partile au prevazut o clauza de dezicere
1.
a. Dacă este un principiu general? Eu spun că nu. Este un principiu aplicabil materiei contractelor.
b. Convenţiile legal făcute au putere de lege între părţile contractante, glăsuieşte Codul civil. Este limpede că textul are în vedere convenţiile, nu actul juridic unilateral.
c. Nu are tangenţă cu nulitatea.
2.