Am si eu nevoie de o lămurire cu privire la o problema personala,
am lucrat la firma X la începutul lunii decembrie (05.12.2011) am fost chemat de către șeful meu direct sa ma anunțe ca postul meu sa ''desființat din motive economice" și trebuie sa încetăm activitatea cu data 05.02.2011 dar până la aceasta perioada nu trebuie sa mai merg la serviciu . ( asa se procedează la aceasta firma în 10 minute după ce semnezi acest agrement se taie accesul la căsuța de email și telefon mobil ,fiind firma de servicii ne mai având acces la email și telefon nu mai ai ce sa faci la serviciu. Eu mai aveam la aceasta firma de efectuat tot concediul anului aferent +12 zile din anul 2010, Întrebarea mea este următoarea ? dacă eu nu am efectuat acest concediu ei trebuie sa facă plata către mine a 33 zile de concediu + plata preavizului pana în data de 05.02.2012 ?
mulțumesc
In primul rand concediul este pe zile lucratoare,deci trebuie sa adaugati la acestea zilele libere din interval.In perioada de preaviz aveti dreptul la 4 ore libere din cele 8 ale unei zile de lucru pentru a va cauta un nou loc de munca.Practic dvs. ar trebui sa mai mergeti 10 zile la lucru din cele 20 de zile lucratoare cat este termenul de preaviz.Daca angajatorul va plateste salariul pe cele doua luni cred ca nu iesiti in pierdere.
Deoarece aveti dreptul la preaviz (art.75 alin.1), angajatorul va plati perioada de preaviz si in cazul in care a renuntat la prezenta dv. la unitate. Acest lucru ar trebui sa fie cuprins in notificarea prin care sunteti preavizata ca veti fi concediata.
Concediul de odihna restant (2010-2011) va fi compensat in bani la incetarea contractului (art.146 alin.4 CM).
@ghineaion: clauza la care faceti referire (4 ore libere) era cuprinsa in CCMN care nu mai este in vigoare. Actualmente, o astfel de clauza se aplica numai acolo unde este prevazuta in CCM aplicabil sau in RI.