avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 915 soluții astăzi

Joi, 20 martie, are loc evenimentul: Impozitul minim global de 15%: Cadrul de implementare a Directivei Pillar 2 în România. Participă →

Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Utilaje achizitionate
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Utilaje achizitionate

Buna ziua si La multi ani,
Am achzitionat in perioada anului 2011 "utilaje" pentru productia "tamplariei PVC", acestea au fost cumparate cu banul jos in baza unui contract de vanz-cump in care este stipulata si suma acestora, contract care este pe persoana fizica, am produs tamplarie pvc pe firma care o am, dar intampin o problema nu stiu cum sa le inregistrez, nu vreau neaparat sa le amortizez pt ca nu am factura fiscala pe ele insa as vrea sa le am in evidenta contabila, cum sa fac?este suficient o decizie de inventariere innaintea folosirii lor cu o comisie de inventariere formata din administrator si asociatul acestuia?sau am alta solutie? Mentionez ca nu st platitor tva.
In speranta unui raspuns, va multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: aniss46 , utilizator 11:17, 6 Ianuarie 2012
Trebuie sa inregistrati intrarea acelor utilaje in vaza contractelor de vinzare cumparare incheiate intre firma (cumparator) si pers fizice (vinzator).
nota: 213 sau 214 = 462 in baza contractului de vinzare cumparare
462 = 5311 (ar trebui sa existe dispozitii de plata semnate de vinzator pe verso)

Ele se amortizeaza; nu exista nici o conditionare ca bunurile sa fie cumparate cu factura pentru a putea fi amortizate.
Nu am inteles rationamentul de a nu le lua pe firma mai ales ca sunt folosite in productie.
Dvs.stiti mai bine.
In opinia mea exista 2 posibilitati
1.incheiati un contract de vz-cump intre pers.fizica si soc.
2.intocmiti un contract decomodat.
In primul caz veti putea sa le si amortizati.
aniss46 a scris:

Buna ziua si La multi ani,
Am achzitionat in perioada anului 2011 "utilaje" pentru productia "tamplariei PVC", acestea au fost cumparate cu banul jos in baza unui contract de vanz-cump in care este stipulata si suma acestora, contract care este pe persoana fizica, am produs tamplarie pvc pe firma care o am, dar intampin o problema nu stiu cum sa le inregistrez, nu vreau neaparat sa le amortizez pt ca nu am factura fiscala pe ele insa as vrea sa le am in evidenta contabila, cum sa fac?este suficient o decizie de inventariere innaintea folosirii lor cu o comisie de inventariere formata din administrator si asociatul acestuia?sau am alta solutie? Mentionez ca nu st platitor tva.
In speranta unui raspuns, va multumesc anticipat!


~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Copiator cumparat in rate constanta.sandu constanta.sandu Buna ziua. Sa cumparat un copiator in rate . Am inregistrat contractul 232=404 si apoi factura cu rata respectiva 404=5311.cand se termina ratele fac 214=232, ... (vezi toată discuția)
Marfa achizitionata cu borderou de achizitie marianavatany@yahoo.com marianavatany@yahoo.com Buna ziua. O firma,neplatitoare de tva, achizitioneaza marfa in scop de revinzare pe baza de borderou de achizitie de la diverse persoane fizice. Va rog sa ... (vezi toată discuția)
Srl achizitioneaza 1 licenta software de la persoana fizica exuser exuser Buna, Am un SRL. Am achizitionat 1 licenta CorelDraw Essential cu factura. Acum doresc sa fac un upgrade la CorelDraw X3. Conform Corel upgrade-ul la ... (vezi toată discuția)