In situatia in care sunteti organizati si functionati in temeiul legislatiei specifice asociatiilor de proprietari,indiferent de utilizarea apartamentelor,proprietarii acestora detin obligatia sa achite in temenul stabilit c/v costuri intretinere
Neplata in termen a cotelor individuale de intretinere ,permite asociatiei de proprietari sa aplice prevederile art 50 din L nr 230/2007 cu scopul recuperarii restantelor
Avand in vedere caracterul sezonier al locuirii apartamentelor,se impune ca presedintele de asociatie de proprietari cu ocazia adunarii generale care se convoaca cel putin o data pe an- in primul trimestru,sa puna in discutie realizarea unui fond de rulment in cuantum care sa asigure acoperirea platilor lunare de intretinere
Neaplicarea de penalitati la sumele restante dovedeste nerespectarea dispozitiilor in vigoare ,culpa care va apartine in parte,alaturi de cenzor/comisie de cenzori,presedinte si comitet executiv
Expertiza contabila este suficienta pentru a concluziona daca au fost respectate normele contabile,daca exista incalcari ale acestora si eventual prejudiciu
Pentru o activitate in limite legale,incercati alaturi de ceilalati reprezentanti ai asociatiei de proprietari sa aprofundati normele in vigoare si sa le aplicati unitar tuturor proprietarilor
@cicix,
Ca administrator al unei asociatii de proprietari trebuie sa stiti ca aceasta functioneaza in baza legii 230/2007 si HG 1588/2007, conform carora administratorul este angajat de comitetul executiv condus de presedintele asociatiei si orice plata din banii asociatiei se fac numai cu aprobarea comitetului si/sau presedintelui.
Daca aveti aprobarea presedintelui este in regula si raspundeti impreuna, in primul rand presedintele, de modul de cheltuire a banilor asociatiei.
Un rol important are si cenzorul asociatiei care verifica permanent activitatea financiara a asociatiei, legalitatea activitatii acesteia... si prezinta cel putin anual un raport in cadrul adunarii generale.
Acestea sun prevederi legale si daca le respectati, puteti administra orice asociatie in mod profesionist,altfel discutam de amatorism.
Faptul ca in cadrul unei asociatii, se decide (asa cum am aratat mai sus) sa se efectuieze anumite lucrari, platindu-se din contul asociatie, indiferent de unde au provenit acei bani, este normal si nu se poate discuta de deturnare de fonduri.
Daca nu ati lucrat in echipa cu presedintele si nu ati avut alaturi tot timpul un cenzor, sigur ca se poate ajunge la stabilirea adevarului printr-o expertiza. Din experienta stiu ca nu prea exista expertiza (chira daca activitatea in mare este buna si cu respectarea legii) in urma careia din raportul intocmit sa nu reiasa si unele erori, mici greseli, lipsuri..., unele ce se pot corecta, remedia, recupera chiar in timpul expertizei si altele in perioada urmatoare.
Ca sa va incurajez, trebuie sa va inarmati cu rabdare pentru ca oricum, chiar daca expertiza va arata ca intreaga activitate este desfasurata normal, in limitele legii, tot vor fi membri ai asociatiei care nu vor crede si vor continua cu nemultumirile si cu suspiciunile.
Incercati, ca pe acestia, sa-i cooptati ca membri in comitetul executiv si-mpreuna cu presedintele convocati-i lunar la sedinte.