avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 435 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Nelamuriri in modul administrare apartamente de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Nelamuriri in modul administrare apartamente de vacanta

Sunt administratorul unei Asociatii de proprietari atipice - apartamente de vacanta .
Exista restantieri care contesta anumite parti din cheltuieli si pe anumite perioade retroctive.
Platile se fac prin banca in avans de catre unii iar alti proprietarii platesc pentru numai cit doresc din cheltuieli :
ex : cheltuieli intretinere 2009 doar o parte ca atit considera dinsii ca ar trebui sa plateasca , unele reparatii numai o parte din costul acestora restul considerindule nejustificate , dar refuzurile nu sau facut in termen , ci dupa citiva ani cind au fost somati sa plateasca .#-o
Asociatia i-a dat in judecata iar ei gasesc fel de fel de motive si mai mult au dat si ei asociatia in judecata fie ca nu a fost legal constituita fie ca au avut zic dinsii dreptate in unele privinte pe care le-au sesizat , adr tot cum v-am spus pentru cheltuieli retroactive .
Anul acesta s-a facut o lucrare si au fost platiti niste bani in plus in acel cont , neavind alti bani in niciunul sin conturi ( m-am gindit eu pina la achitarea intretinerii ) am folosit pentru plati urgente sau chiar plati normale cu termene mult depasit aproape de debransare acele sume , acum anumite persoane (restantieri ) ma acuza de deturnare de fonduri si delapidare si de multe altele .
Intrebarea mea este daca in cadrul unei Asoc.de Prop.se poate vorbi de asa ceva ( deturnare de fonduri )?
Familia restantiera considera ca daca am avut cheltuieli de 1.400.000 lei si incasari de 1.000.000 lei diferenta am furat-o eu si de aceea nu sunt bani .
In afara de o expertiza contabila care este in curs cum ma pot disculpa ca nu am furat din banii asoc ? #-o:sorry::stunned:
La angajare nu am facut nici un proces-verbal cu fostul administrator nu i s-a facut nici o verificare a contabilitatii , eu am primit in brate dosarele , am fost pusa sa fac listele de plata pe jumatate de an ( din perioada lui ) , nu am primit nici o situatie a restantierilor sau a platilor .Am pornit de la zero .
Aici nu s-a pus problema penalitatilor de intirziere ( era stabilit prin adunarea generala 2 termene de palta in an ) si cu atit mai putin in listele de plata decit atunci cind am depus dosarele la judecatorie .
Cerindumi-se listele cu restantele si penalitatile inregistrate .....
Cum crede-ti ca se poate proceda si mai mult cam ce mai pot eu sa fac si sa-mi reabilitez situatia .Vreau sa plec dar nu vreau sa creada careva ca fug de responsabilitate ....
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 11:00, 12 Ianuarie 2012
In situatia in care sunteti organizati si functionati in temeiul legislatiei specifice asociatiilor de proprietari,indiferent de utilizarea apartamentelor,proprietarii acestora detin obligatia sa achite in temenul stabilit c/v costuri intretinere
Neplata in termen a cotelor individuale de intretinere ,permite asociatiei de proprietari sa aplice prevederile art 50 din L nr 230/2007 cu scopul recuperarii restantelor
Avand in vedere caracterul sezonier al locuirii apartamentelor,se impune ca presedintele de asociatie de proprietari cu ocazia adunarii generale care se convoaca cel putin o data pe an- in primul trimestru,sa puna in discutie realizarea unui fond de rulment in cuantum care sa asigure acoperirea platilor lunare de intretinere
Neaplicarea de penalitati la sumele restante dovedeste nerespectarea dispozitiilor in vigoare ,culpa care va apartine in parte,alaturi de cenzor/comisie de cenzori,presedinte si comitet executiv
Expertiza contabila este suficienta pentru a concluziona daca au fost respectate normele contabile,daca exista incalcari ale acestora si eventual prejudiciu
Pentru o activitate in limite legale,incercati alaturi de ceilalati reprezentanti ai asociatiei de proprietari sa aprofundati normele in vigoare si sa le aplicati unitar tuturor proprietarilor
Ultima modificare: Joi, 12 Ianuarie 2012
ynocentta, utilizator
@cicix,
Ca administrator al unei asociatii de proprietari trebuie sa stiti ca aceasta functioneaza in baza legii 230/2007 si HG 1588/2007, conform carora administratorul este angajat de comitetul executiv condus de presedintele asociatiei si orice plata din banii asociatiei se fac numai cu aprobarea comitetului si/sau presedintelui.
Daca aveti aprobarea presedintelui este in regula si raspundeti impreuna, in primul rand presedintele, de modul de cheltuire a banilor asociatiei.
Un rol important are si cenzorul asociatiei care verifica permanent activitatea financiara a asociatiei, legalitatea activitatii acesteia... si prezinta cel putin anual un raport in cadrul adunarii generale.
Acestea sun prevederi legale si daca le respectati, puteti administra orice asociatie in mod profesionist,altfel discutam de amatorism.
Faptul ca in cadrul unei asociatii, se decide (asa cum am aratat mai sus) sa se efectuieze anumite lucrari, platindu-se din contul asociatie, indiferent de unde au provenit acei bani, este normal si nu se poate discuta de deturnare de fonduri.
Daca nu ati lucrat in echipa cu presedintele si nu ati avut alaturi tot timpul un cenzor, sigur ca se poate ajunge la stabilirea adevarului printr-o expertiza. Din experienta stiu ca nu prea exista expertiza (chira daca activitatea in mare este buna si cu respectarea legii) in urma careia din raportul intocmit sa nu reiasa si unele erori, mici greseli, lipsuri..., unele ce se pot corecta, remedia, recupera chiar in timpul expertizei si altele in perioada urmatoare.

Ca sa va incurajez, trebuie sa va inarmati cu rabdare pentru ca oricum, chiar daca expertiza va arata ca intreaga activitate este desfasurata normal, in limitele legii, tot vor fi membri ai asociatiei care nu vor crede si vor continua cu nemultumirile si cu suspiciunile.
Incercati, ca pe acestia, sa-i cooptati ca membri in comitetul executiv si-mpreuna cu presedintele convocati-i lunar la sedinte.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Delapidare savarsita de administrator bloc-procedura inscrierii privilegiului imobiliar andreeakristina andreeakristina buna ziua, in cazul in care un administrator de bloc a sustras bani din fondurile asociatiei si a realizat un prejudiciu, asociatia de proprietari, prin ... (vezi toată discuția)
Asociatie de proprietari in culpa Sparda777 Sparda777 Cum fac un dosar penal impotriva asociatiei de proprietari ? La primarie am facut reclamatii si sesizari si nu sa miscat nimic, fosta asociatie a prejudiciat ... (vezi toată discuția)
Admin blocului doar_eumike doar_eumike SCHIMBARE COMITET EXECUTIV SI ADMIN IN CADRUL UNEI ASOCIATII DE PROPRIETARI Buna, acum 2 sapt. adunarea generala formata din proprietarii a 2 blocuri ... (vezi toată discuția)