Salutare, numele meu este "Ionel" si am o tamplarie unde lucrez cu tatal meu. Prima data si-a facut tata autorizatie PF. In 2004 am trecut autorizatia de pe el pe mine, mi-am facut eu un PFA. In primii ani nu am prea avut activitate eu fiind si angajat, nu am dat facturi deci nu am avut nici cheltuieli. De vreo 3 ani am inceput sa lucrez full time la tamplarie si am inceput cu niste lucrari pentru fonduri europene unde a trebuit sa dau facturi, sa-mi bag cheltuieli etc. Pana acum a fost destul de simplu cu contabiitatea primara pe care trebuie sa o fac eu la PFA dar mai sunt niste trebuiri de care inca nu m-am ocupat si mai am si o gramada de nelamuriri dupa cum urmeaza.
In primul rand, pana acuma nu am pltit nimic la stat in afara de impozitul anual, adica sanatate, vechime, somaj sau ce mai trebuia platit. Nu stiu care sunt obligatorii care nu sunt sau ce ar trebuii sa fac sa le pun in ordine.
Alta problema ar fi ca nu stiu cum se calculeaza impozitul anual eu fiind la "real" adica imi depun declaratia pe venit si pe urma imi vine in posta cat trebuie sa platesc dar nici o data nu mi-a venit dupa cum mi-am calculat eu, adica simplu: am 100 de lei declarat venit, platesc 16 lei impozit..
Si mai am o nedumerire cu completatul in registru de incasari si plati. De exemplu daca eu dau o factura de 10 000 de lei la data de 1 Martie, facturile cu cheltuieli trebuie sa fie pana la data de 1 Martie sau se poate sa bag cheltuielile pe toata durata anului si numai la sfarsit sa se calculeze venitul?
Apreciez orice raspuns venit in cunostiinta de cauza. Multumesc anticipat!
sal
sunt foarte multe lucruri de explicat. Dar iti dau un sfat: cauta un contabil sa-ti explice ce trebuie sa faci. In reg jurnal se trec toate incasarile si platile efectuate intr-un an (ex 2011) . pana in mai 2012 trebuie sa calculezi diferenta dintre incasrile si platile adica venituri - cheltuieli iar asupra rezultatului trebuie sa aplici impozitul de 16%. In mod normal pe sistem real se plateste si un impozit trimestrial anticipat la un venit preconizat.
in anul urmator se face diferenta dintre impozitul calculat efectiv din reg. de incasari si plati si impozitul platit anticipat iar diferenta trebuie sa o platesti la stat bineinteles aceasta suma este inscrisa si in decizia comunicata de cei de la finante.
la venitul net obtinut se mai platesc : sanatatea 5,5%, conc. si indemn 0.85% daca vrei, treb. sa ai si un contract la casa de pensii etc.......
Am tot primit de la sanatate instintari de plata cum ca as figura in evidentele lor cu suma restanta de 2700 ron reprezentand cotizatia din 2004 pana acum. Este obligatoriu sa platesc din urma sau se poate sa platesc numai de acum inainte? Mai ales ca nu am beneficiat deloc de asigurarea de sanatate din 2004 pana acum .