va rog sa-mi spuneti care este diferenta intre insolventa si faliment? fima la care lucrez ar putea fi declarata falimentara si as vrea sa stiu daca lucrul asta se va intampla, ce obligatii mai are firma fata de angajati? mentionez ca pentru luna noiembrie nu am primit bonurile iar pentru luna decembrie nici bonurile si nici salariile. ambele sunt mentionate in contractul individual de munca, cat si ziua de plata a acestora. ce am putea face noi, angajatii in aceste conditii?
multumesc.
Legea nr. 31/1990 este legea societatilor comerciale si nu reglementeaza in niciun caz insolventa ci Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei o face. Reglementarea insolventei - falimentului o gasiti in acesta din urma lege la art. 3 si in rezumat se poate spune ca: Insolventa este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizează prin insuficienţa fondurilor băneşti disponibile pentru plata datoriilor exigibile.
Falimentul reprezinta o fază avansata a procedurii insolvenţei, respectiv faza ,,cronica” a acesteia care se aplică debitorului în vederea lichidării averii acestuia pentru acoperirea pasivului, fiind urmată de radierea debitorului din registrul în care este înmatriculat.
Imi puteti spune ce se poate intampla cu administratorul unei societati care are datorii numai la ANAF de 45.000 lei? Daca ANAF-ul cere insolventa firmei, ce se poate intampla cu administratorul care nu poate sa plateasca datoriile nici cu averea personala pentru ca nu are? va rog sa-mi spuneti daca se poate din experiente personale.. pentru ca fiscul tot suna sa plateasca din datorii dar nu are atunci cand vor si cat vor ei.
Administratorul poate raspunde in temeiul art. 138 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, daca starea de insolventa a societatii ii este imputabila.