1. Nu exista demisie cu acordul partilor ... fie ati incetat c.i.m. prin demisie, fie cu acordul partilor.
2. La incetarea c.i.m. angajatorul va trebui sa va inmaneze un exemplar de pe decizia de incetare a c.i.m., precum si adeverinta de vechime pentru perioada lucrata dupa 01.01.2011 daca ati avut carnet de munca.
3. Legea nu prevede , in aceste situatii, un anumit termen in care angajatorul va trebui sa va inmaneze aceste documente.
In primul rand, demisia nu este cu acordul partilor.Demisia presupune o perioada de preaviz, in functia de pozitia ocupata.daca va referiti la Incetarea contractului cu acordul ambelor parti, prin intermediul art. 55 alin. b, fostul angajator trebuie sa va elibereze decizia de incetarea a contractului, o adeverinta de vechime, care denota perioada lucrata in respectiva societate, fisa de lichidare si cam atat.Atentie la pastrarea adeverintei de vechime.cum nu mai exista CM, va va fi de folos peste ani.
Referitor la termen, in maxim 30 de zile ar fi trebuit sa va elibereze respectivele documente pe care trebuie sa le ridicati personal.
Referitor la subiect ..salariatul poate face o solicitare scrisa catre angajator pentru eliberarea de documente conf HG 500/2011. Daca acesta nu raspunde solicitarii dvs puteti face sesizare la ITM, cererea de documente sa o faceti scris si sa solicitati nr de inregistrare.
"Art.8 (3) La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
(4) Documentele sunt eliberate in copie certificata de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana imputernicita de angajator pentru conformitate cu originalul.
(5) Registrul electronic si dosarele personale ale fiecarui salariat se vor pastra in conditii care sa asigure securitatea datelor, precum si pastrarea lor indelungata si corespunzatoare, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare. Angajatorul raspunde pentru asigurarea acestor conditii, precum si pentru orice prejudiciu produs salariatului, sau oricarei alte persoane fizice sau juridice, prin incalcarea acestor obligatii.
(6) In masura in care, din motive obiective, angajatorul se afla in imposibilitatea de a elibera documentele prevazute la alin. (3), salariatul sau fostul salariat poate solicita inspectoratului teritorial de munca din raza caruia angajatorul isi desfasoara activitatea eliberarea unei adeverinte din care sa rezulte elementele continute in registru, astfel cum a fost intocmit si transmis de catre angajator. Inspectoratul teritorial de munca in cauza elibereaza documentul, in baza registrului electronic transmis de angajator, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Stimate freeelis, daca observati nuanta am spus ca ar fi trebuit, nu ca trebuia.Asa cum ati mentionat nu este prevazut. Ma refeream la Lg 29/1990, art 1 si la art 268 Codul Muncii.
Happy?:D
Demisie
mmus
Buna ziua,
In cazul demisiei, ce documente trebuie angajatorul sa-i inmaneze fostului salariat: adeverinta de vechime, copie dupa Revisal etc.???
Multumesc ... (vezi toată discuția)