Va rog sa-mi spuneti, de la data incetarii CIM (exemplu 27.09.2012), care este termenul legal de inmanare a deciziei de incetare a activitatii, adeverinta de vechime in munca, adeverinta pt somaj ?
Daca este c.i.m incheiat pe perioada determinata, art. 56 alin. 2 din Codul muncii specifica:
Pentru situatiile prevazute la alin. (1) lit. c)-j), constatarea cazului de incetare de drept a contractului individual de munca se face in termen de 5 zile lucratoare de la intervenirea acestuia, in scris, prin decizie a angajatorului, si se comunica persoanelor aflate in situatiile respective in termen de 5 zile lucratoare.
Daca este vorba de o incetare pe motive disciplinare, art. 252.3 din acelasi act prevede:
Decizia de sanctionare se comunica salariatului in cel mult 5 zile calendaristice de la data emiterii si produce efecte de la data comunicarii.
In celelalte cazuri de incetare a c.i.m nu exista termene stipulate in Codul muncii, ci doar legate de transmiterea in Revisal.
Asa cum v-am spus, in acest caz, art. 77 din Codul muncii specifica:
Decizia de concediere produce efecte de la data comunicarii ei salariatului. fara a obliga angajatorul in privinta datei comunicarii.
Desigur, angajatorul nu poate amana la infinit comunicarea deciziei, luati legatura cu el si cereti exemplarul dvs., daca nu se conformeaza, sesizati ITM.
In sprijinul dvs. va redau art. potrivit carora angajatorul este obligat sa va inmaneze aceste documente:
Art. 8.3 din HG 500/2011:
La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
coroborat cu art. 34.5 din Codul muncii:
La solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.
Refuzul angajatorului de a va elibera documentele constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 la 1000 lei.
Nu exista niciun text de lege care sa prevada acest lucru .. avand in vedere dipozitiile HG nr.500/2011, se poate deduce ca decizia de incetare a c.i.m. se emite in ziua incetarii raportului de munca ...
Art.8 alin.3 din HG nr.500/2011 prevede:
(3) La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Demisie
mmus
Buna ziua,
In cazul demisiei, ce documente trebuie angajatorul sa-i inmaneze fostului salariat: adeverinta de vechime, copie dupa Revisal etc.???
Multumesc ... (vezi toată discuția)