avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 465 soluții astăzi

Marți, 4 martie, are loc evenimentul: Politica privind prevenirea hărțuirii la locul de muncă - De la concept la implementare practică. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... eliberare acte la incetarea cim
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

eliberare acte la incetarea cim

Buna ziua!

Va rog sa-mi spuneti, de la data incetarii CIM (exemplu 27.09.2012), care este termenul legal de inmanare a deciziei de incetare a activitatii, adeverinta de vechime in munca, adeverinta pt somaj ?

Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Dragos Stefan , Consultant resurse umane 14:52, 15 Octombrie 2012
Daca este c.i.m incheiat pe perioada determinata, art. 56 alin. 2 din Codul muncii specifica:

Pentru situatiile prevazute la alin. (1) lit. c)-j), constatarea cazului de incetare de drept a contractului individual de munca se face in termen de 5 zile lucratoare de la intervenirea acestuia, in scris, prin decizie a angajatorului, si se comunica persoanelor aflate in situatiile respective in termen de 5 zile lucratoare.

Daca este vorba de o incetare pe motive disciplinare, art. 252.3 din acelasi act prevede:

Decizia de sanctionare se comunica salariatului in cel mult 5 zile calendaristice de la data emiterii si produce efecte de la data comunicarii.

In celelalte cazuri de incetare a c.i.m nu exista termene stipulate in Codul muncii, ci doar legate de transmiterea in Revisal.
Ultima modificare: Luni, 15 Octombrie 2012
Dragos Stefan, Consultant resurse umane
incetarea cim - restructurare post art 65 codul muncii
Asa cum v-am spus, in acest caz, art. 77 din Codul muncii specifica:

Decizia de concediere produce efecte de la data comunicarii ei salariatului. fara a obliga angajatorul in privinta datei comunicarii.

Desigur, angajatorul nu poate amana la infinit comunicarea deciziei, luati legatura cu el si cereti exemplarul dvs., daca nu se conformeaza, sesizati ITM.

In sprijinul dvs. va redau art. potrivit carora angajatorul este obligat sa va inmaneze aceste documente:

Art. 8.3 din HG 500/2011:

La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.


coroborat cu art. 34.5 din Codul muncii:

La solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.

Refuzul angajatorului de a va elibera documentele constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 la 1000 lei.
Ultima modificare: Luni, 15 Octombrie 2012
Dragos Stefan, Consultant resurse umane
Nu exista niciun text de lege care sa prevada acest lucru .. avand in vedere dipozitiile HG nr.500/2011, se poate deduce ca decizia de incetare a c.i.m. se emite in ziua incetarii raportului de munca ...

Art.8 alin.3 din HG nr.500/2011 prevede:
(3) La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
@freeelis

De unde se deduce acest lucru?
Ultima modificare: Luni, 15 Octombrie 2012
Dragos Stefan, Consultant resurse umane

Alte discuții în legătură

Incheiere cim in cazul unei pensionari pt invaliditate grd iii flori9 flori9 Buna ziua, in situatia unei pensionari pt invaliditate, incetarea CIM trebuie operata in aceeasi zi cu decizia de pensionare? Daca da (cum cred ca este ... (vezi toată discuția)
Transmitere decizie incetare cim art 55b Herra_ Herra_ Am obligatia sa transmit decizia de incetare CIM fostului angajat (prin of.postal)?! In cerere a mentionat ca a primit toate drepturile la zi. (aceasta fiind ... (vezi toată discuția)
Demisie mmus mmus Buna ziua, In cazul demisiei, ce documente trebuie angajatorul sa-i inmaneze fostului salariat: adeverinta de vechime, copie dupa Revisal etc.??? Multumesc ... (vezi toată discuția)