avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1821 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... presedinta decide
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

presedinta decide

Buna seara,

Ma confrunt cu o problema care cred ca o are fiecare nou proprietar intr-o asociatie.

Am facut niste lucrari de amenajare care au durat 3 luni de zile , respectiv mai-iulie, platind un locatar din bloc sa spele casa scarii in fiecare seara . Dupa ce lucarile au fost terminate , pe tabelul cu cheltuieli luna august ma regasesc cu plata intregii femei de serviciu , administratoaea spunand ca asa a decis presedinta. Inteleg ca lucrarile de reparatii pot sa fie un deranj, dar de ce dupa ce am terminat lucrarea au decis dintr-odata ca pana la sfarsitul anului va trebui sa platesc femeia de serviciu doar eu si inclusiv curentul de pe casa scarii. Am explicat administratoarea ca reparatii s-au facut cu curentul din apartamentul meu si nu al asociatiei. Administrataorea mi-a raspuns ca trebuie sa platesc curentul de la interfon caci au intrat muncitorii.

Intrebare: aceste decizii nu ar trebui luate printr-o sedinta si o atentionare catre proprietar? si se platesc in luna curenta si nu dupa doua luni de la terminarea lucrarilor?
Asa pot sa puna si in 2009 cheltuieli pentru deranjul facut in 2008.

Si cum pot eu sa ma apar de aceste lucruri. Curentul de la interfon? Mi se pare ridicol si este doar o provocare.

Eu sunt dipsonibila sa platesc pentu deranjul creat dar nu sa se impuna orisice doar ca a decis presedinta si ca am facut eu reparatii...

Astep un raspuns caci se pare ca aceste cheltuieli mi se vor adebita pana la sfarsitul anului.

Ar trebui sa ma le fac o scrisoare prin avocat ?

va multumesc
Cel mai recent răspuns: rekul05 , utilizator 15:31, 31 Octombrie 2008
Ce vi se intampla este un abuz grosolan al presedintei si al administratorei si dovedeste o data in plus rapacitatea mitocaneasca a unor neica nimeni care se cred mari zmei pe tarlaua .....Toate aceste "judecati" din mintea lor inecata in prostie se reduc la faptul ca ei sunt cei vechi si orice nou intrus e un inamic care trebuie jecmanit ca-n codru. Faceti plangere la primarie si apoi ar merita si date in judecata pentru abuz fara niciun fel de justificare. Nu va lasati jecmanita pentru ca le veti da curaj sa procedeze si pe viitor in mod similar.
Sunt total deacord cu Elga, e un abuz ! Pentru a fi rezolvata aceasta situatie va sugerez sa faceti contestatie scrisa cu nr de inregistrare pentru suma cu care ati fost pus abuziv la plata. Conform legii in 7 zile trebuie ca presedintele sa va raspunda. Cu raspuns sau fara raspuns faceti reclamatie la primarie pentru verificare si suspendarea atestatului administratorului. Poate asa se mai invata minte unii presedinti si administratori fara cap sa faca de rusine o intreaga categorie de oameni si aici vorbesc de acei presedinti si administratori care aplica legea cinstit.
Bafta!
rixos a scris:

Buna seara,

Ma confrunt cu o problema care cred ca o are fiecare nou proprietar intr-o asociatie.

Am facut niste lucrari de amenajare care au durat 3 luni de zile , respectiv mai-iulie, platind un locatar din bloc sa spele casa scarii in fiecare seara . Dupa ce lucarile au fost terminate , pe tabelul cu cheltuieli luna august ma regasesc cu plata intregii femei de serviciu , administratoaea spunand ca asa a decis presedinta. Inteleg ca lucrarile de reparatii pot sa fie un deranj, dar de ce dupa ce am terminat lucrarea au decis dintr-odata ca pana la sfarsitul anului va trebui sa platesc femeia de serviciu doar eu si inclusiv curentul de pe casa scarii. Am explicat administratoarea ca reparatii s-au facut cu curentul din apartamentul meu si nu al asociatiei. Administrataorea mi-a raspuns ca trebuie sa platesc curentul de la interfon caci au intrat muncitorii.

Intrebare: aceste decizii nu ar trebui luate printr-o sedinta si o atentionare catre proprietar? si se platesc in luna curenta si nu dupa doua luni de la terminarea lucrarilor?
Asa pot sa puna si in 2009 cheltuieli pentru deranjul facut in 2008.

Si cum pot eu sa ma apar de aceste lucruri. Curentul de la interfon? Mi se pare ridicol si este doar o provocare.

Eu sunt dipsonibila sa platesc pentu deranjul creat dar nu sa se impuna orisice doar ca a decis presedinta si ca am facut eu reparatii...

Astep un raspuns caci se pare ca aceste cheltuieli mi se vor adebita pana la sfarsitul anului.

Ar trebui sa ma le fac o scrisoare prin avocat ?

va multumesc

in termenul legal de 10 zile de la afisarea intretinerii, aveati dreptul sa depuneti o contestatie scrisa la presedintele asociatiei (la care sa va dea nr de inregistrare si data) si sa va raspunda la aceasta in termen de 7 zile. iar decizia trebuie sa fie luata in comitetul executiv, nu sa fie a presedintelui (legea 230/2007 si norma de aplicare a acesteia)
daca ati depasit acest termen, solicitati in scris sa vi se ofere explicatie cu privire la decizia luata, impreuna cu copiile actelor asociatiei prin care comitetul a hotarit acele plati (aceleasi legii enumerate mai sus va da acest drept). in termen de 30 de zile trebuie sa va ofere un raspuns la aceste doleante scrise ale dvs, iar apoi puteti face pasul urmator in instanta, sau chiar reclamatii la politie si primarie. la primarie nu cred ca veti face mare lucru, deoarece au probleme cu "mansarda" ... una reclami, alta iti raspunde, la cu totul si cu totul alte subiecte decit cele semnalate. va spun asta din proprie experienta. dupa ce voi incheia procesul cu asociatia, voi depune o plingere la primarie impotriva celor care au facut procesul verbal cu presedintele, si in care nu era prevazut niciunul dintre punctele reclamate in petitia facuta de mine la primarie.
@rixos
asa cum mai spuneam si in alte posturi, printati-va legea 230/2007 si normele de aplicare hg1588/2007 si duceti-va cu ele la presedinte si administratora, ah sa nu uit, sa aveti si un marker la dvs ca asociatile sunt sarace, si cereti-le sa va sublinieze cu acel marker ceea ce au facut ei... daca nu sunt in stare apostrifatii, ca asa merita si dati-le cu legea in cap pana o memoreaza (nu pot sa cred ca exista asemenea exemplare de presedinti si administratori!!!)... punetii sa citeasca cu voce tare articolul 43 din hg1588/2007 de 10 ori ca sa-si revina! ...ce nesimtiti...
Eu mi-as dorii sa am un vecin ca dvs, sa renoveze in casa lui, dar sa aiba grija sa faca curat in fiecare seara pe scari...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Schimbare interfon monica89 monica89 As dori sa stiu cati proprietari dintr-o scara de bloc trebuie sa fie de acord pentru a se schimba vechiul interfon?Admnistratorul nu doreste sa stranga banii ... (vezi toată discuția)
Unde poate fi reclamat presedintele asociatiei? gcprmr gcprmr Unde poate fi reclamata, pentru nereguli, presedintele asociatiei de propietari?! Multumesc (vezi toată discuția)
S-au executat lucrări de reabilitare termică a scării de bloc, cum se împarte cheltuiala? Naty21 Naty21 Bună ziua S-au executat lucrări de reabilitare termică a scării de bloc,cum se împarte cheltuiala? (vezi toată discuția)