avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 940 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Schimbare interfon
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Schimbare interfon

As dori sa stiu cati proprietari dintr-o scara de bloc trebuie sa fie de acord pentru a se schimba vechiul interfon?Admnistratorul nu doreste sa stranga banii prin asociatie pana nu semneaza absolut toti proprietarii.
De asemenea as dori sa stiu daca fondul de reparatii se strange doar la cererea proprietarilor sau este obligatoriu?
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 17:40, 2 Martie 2018
Interfonul e proprietate comuna, aflat [si] pe proprietatea comuna a imobilului => e administrat de asociatie (ca orice lucru legat de proprietea comuna) => e hotararea asociatiei de proprietari.
Daca ar fi fost vorba de repararea interfonului, ar fi fost suficienta hotararea comitetului executiv. Dar daca e vorba de o imbunatatire (discutabila) ar trebui hotararea asociatiei => ca orice hotarare a asoc., se ia cu majoritate de voturi de 50% + 1 a membrilor asociatiei (nu a proprietarilor, ar putea exista proprietari nemembri si acestia nu au drept de vot) sau 50%+1 din cati vin la reconvocare => hotararea devine obligatorie pentru toti proprietarii, membri sau nemembri ai asociatiei, indiferent daca/cum au votat.

P.S. Daca unii vecini nu vor sa schimbe unitatea din casa iar aceasta nu mai e compatibila cu noul interfon, nu pot fi obligati s-o schimbe dar vor ramane fara interfon. Vor fi obligati doar la cheltuielile pe cota indiviza aferente interfonului.


Despre fd de reparatii scrie la art 45 din L230/2007:
(3) Proprietarii membri ai asociației de proprietari au obligația să aprobe și un fond de reparații anual, necesar pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune. Comitetul executiv va pregăti și va prezenta adunării generale suma anuală necesară pentru constituirea sau completarea acestui fond, care se alimentează în avans, în tranșe lunare egale, prevăzute în lista de plată a cheltuielilor asociației de proprietari. Plățile pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune se vor face din fondul de reparații. Proprietarii membri ai asociației de proprietari pot aproba și alte fonduri cu caracter special.
Ultima modificare: Vineri, 2 Martie 2018
CipM, utilizator
Multumesc frumos pentru raspuns!Am facut o sedinta cu vecinii deoarece interfonul este defect (si am primit raspuns in scris de la firma care se ocupa cu interfonul ca nu se mai poate repara) si nimeni din asociatie nu se implica.Am stat o luna cu interfonul defect si nimeni nu a luat nici o masura.S-au prezentat la sedinta si au fost de acord 50+1 din vecini cu inlocuirea interfonului.Am prezentat lista cu semnaturi la asociatie pentru a incepe strangerea banilor, dar administratorul nu doreste sa stranga banii prin asociatie pana nu semneaza toti proprietarii ca ar fi de acord! In conditiile in care asociatia nu se implica deloc, ce solutie am avea?La fel se intampla si cu fondul de reparatii, nu s-a constituit decat la cerere si nu se implica deloc in lucrarile ce ar trebui executate, nu fac decat sa puna bete-n roate la orice!
In principiu nu este treaba administratorului sa vrea sau sa nu vrea sa ia masurile necesare pt reparare (chiar daca presupune inlocuirea totala) ci a asociatiei, respectiv a presedintelui si CEx.
Daca asociatia a hotarat ceva, administratorul tebuie sa faca ce e necesar. E o chestiune intre comitetul executiv si administrator.
Dvs., ca proprietar, puteti:
- notifica in scris asociatia (cu nr de inreg si stampila) sa ia masurile pt repararea interfonului (nu conteaza sub ce forma, schimbat piese sau inlocuit cu totul, treaba lor);
- daca tot nu se misca nimic, reclamati neindeplinirea obligatiunilor de catre comitetul executiv al asociatiei de proprietari la serviciul pentru asociatii de la primaria de care apartineti; faceti o scrisorica in care puneti ce ati scris mai sus (mesajul 2) si o depuneti la acel serviciu; eventual aratati-o presedintelui mai inainte, sa nu zica ceva de lucrat pe la spate.

Eventual organizati alegeri si schimbati comitetul.
Ultima modificare: Vineri, 2 Martie 2018
CipM, utilizator
Multumesc inca o data.Probabil ca da, asta ar fi cea mai buna solutie (notificarea in scris).Asociatia poate sa refuze sa imi inregistreze notificarea?Am cerut sa-mi dea in scris ca nu doreste sa stranga fond sau sa rezolve problema si mi-a raspuns ca nu este obligat sa imi dea asa ceva.Legat de zugravirea scarii sau inlocuire tevi in beci, etc tot asta ar fi solutia?sa le notificam faptul ca ar trebui facute?nu s-a zugravit de vreo 20 de ani, in beci picura apa...Noi proprietarii vrem, dar tot noi umblam dupa oferte, sedinte, etc.Este normal?Daca e sa asteptam dupa asociatie, nu se va face niciodata nimic, din pacate.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Stati un pic. Asociatia sunteti dvs., proprietarii. Din asociatie faceti parte si dvs. Sau ar trebui sa faceti parte -- se poate face cerere de inscriere daca n-ati semnat acordul initial de asociere sau nu detineati proprietatea la acel moment. Comitetul executiv si presedintele sunt tot din asociatie doar ca au fost alesi sa reprezinte asociatia si sa faca oarece treaba (de aia se cheama 'executiv').

Faceti notificare scrisa presedintelui asociatiei. Daca refuza sa va dea nr de inregistrare, dati hartia de fata cu martori (nu din familie) si faceti proces verbal de inmanare. Vedeti un alt topic pe tema asta: www.avocatnet.ro/forum/discu...
Nu trebuie sa va dea raspuns. Asteptati vreo 2 saptamani si, daca nu se misca nimic, mergeti la primarie.

Pt zugravit si alte lucrari mai ample care nu sunt reparatii curente sau nu afecteaza exploatarea imobilului in mod drastic, ar trebui sa strangeti fond de reperatii conform estimarilor.
Da, cam tot asta ar fi procedura dar mai normal ar fi sa schimbati comitetul executiv cu unul care sa faca ce trebuie.

La cate probleme aveti si vazand cate va intereseaza, va recomand cu caldura sa cititi Legea 230/2007 (despre asociatiile de proprietari) precum si normele de aplicare date de HG1588/2007. Tot ceea ce v-am scris eu isi are sursa acolo.

Alte discuții în legătură

În ce condiții poate fi folosit fondul de reparații constituit de o asociație de proprietari? este nevoie ca toți să își dea acordul pentru realizarea unor lucrări? alecsvlad alecsvlad In ce conditii poate fi folosit fondul de reparatii constituit de o asociatie de proprietari? Este nevoie ca 100% din locatarii unui condominiu sa isi exprime ... (vezi toată discuția)
Studiu de caz szabyku szabyku Buna. Am cateva nelamuriri cu urmatoarele aspecte/probleme : 1. E legata de reabilitatea termica a blocurilor. ''Asociaţia de proprietari va prezenta la ... (vezi toată discuția)
Achizitii servicii reparatii de catre asociatii de proprietari toni8766 toni8766 As vrea sa stiu care este modalitatea concreta prin care se contracteaza o firma de reparatii de catre asociatia de proprietari, cum se iau deciziile in ... (vezi toată discuția)