avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 429 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... recuperare sau despagubire pentru bagaj furat din ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

recuperare sau despagubire pentru bagaj furat din microbus

Buna ziua. In decembrie am calatorit de la Dublin la Budapesta cu avionul iar de acolo mi-am rezervat un loc la un microbus pana la mine in oras, in Romania. Prima surpriza a fost ca in aeroport nu ne mai astepta firma la care aveam rezervare, ci am fost preluat de microbusul altei firme care ne ducea pana intr-un loc si de abia de acolo prelua firma la care aveam rezervare. Soferul ne-a cerut sa punem bagajele in remorca din spate. Inca de la inceput mi s-a parut dubios microbusul si am solicitat soferului sa iau bagajul cu mine in microbus. A zis ca nu se poate ca trebuie pus in spate ca nu se intampla nimic. Calatoria a fost un cosmar, soferul a fumat in microbus, spatiu mic inauntru, scaune ca pt copii, etc. Cand am ajuns in localitatea in care trebuia sa ne preia cealalta firma, am coborat sa ne luam bagajele din remorca, insa eu nu am mai avut ce lua.Bagajul meu fusese luat de catre alt calator care coborase intre timp pe traseu. Soferul mi-a zis ca poate e o greseala, ca o fi incurcat careva bagajele. I-am spus ca daca era greseala imi lasa acea persoana bagajul ei. Am ramas intelesi ca a 2-a zi ma suna soferul . Nu m-a sunat bineinteles. Am sunat eu intai la firma la care am rezervat biletul. Acolo au spus ca o sa vada ce e de facut si rezolva. Apoi am sunat la firma cu care am calatorit de fapt din Budapesta. Au zis ca rezolva si ma suna ei. nu au mai sunat. L-am sunat pe sofer si mi-a zis ca banuieste pe cineva din cei care au coborat pe traseu si o sa ma sune el. Am astepta ceva timp si nu a mai sunat nimeni. Cand am incercat sa ii sun eu nu mi-au mai raspuns la telefon. Le-am trimist mailuri si nimic.Intr-un final primesc un mail de la firma care mi-a pierdut bagajul cum ca persoana pe care au banuit-o a zis ca nu a luat un bagaj in plus si mi-a dat numarul sa o sun eu daca nu cred. In acest caz am facut reclamatie la protectia consumatorului. Nici ei nu mi-au raspuns o buna perioada, nici pozitiv nici negativ. Dupa ce a mai trecut un timp am revenit din nou cu recalatia si mi-au zis ca o sa primesc in curand raspuns. Dupa alta perioada am primit un raspuns ca dreptatea este de parte mea si ca firma este buna de plata. Mi-au zis ca au contactat firma de transport si sunt de acord sa ma despagubeasca daca suma este in limita bunului simt, daca nu sa ii dau in judecata ( nu stiu ce inseamna asta la ei, ca lor le lipseste cu desavarsire). Am facut un calcul al obiectelor din bagaj, era inainte de Craciun si luasem diverse cadouri pt . prieteni si rude , si aveam de asemenea cateva obiecte de imbracaminte si incaltaminte, iar suma aproximativa a bagajului, inclusiv geanta era in jur de vreo 350 euro. Am trimis un mail firmei de transport cu pretentiile mele solicitand raspunsul lor. Nu am primit niciun raspuns.
As dori sa stiu cum pot recupera contravaloarea bagajului, raspunsul celor de la protectia consumatorului mi s-a parut bataie de joc. Sa ii dau in judecata pentru atat e o pierdere de bani si timp. Nu ar fi trebuit in mod normal ca cei de la protectia consumatorului sa ii oblige? Protectia asta e pentru consumatori sau isi iau banii degeaba? Are cineva vreo sugestie?
Va multumesc
Cel mai recent răspuns: skywalker73 , utilizator 21:27, 28 Februarie 2012
Dati-i in judecata, intr-adevar, pare o bataie de joc , iar faptul ca nu-si asuma nicio raspundere nu inseamna deloc ca nu trebuie sa raspunda.Dimpotriva , poate fi angajata raspunderea civila delictuala sau, daca nu merg prea departe poate chiar contractuala , intrucat un bliet de calatorie poate fi asimilat unui contract de transport.Ei, transportatorii, ar fi trebuit sa fie diligenti , avand si paza bagajelor calatorilor .Ma gandesc totusi ca va trebui sa detineti inca biletul de calatorie, sau dovada rezervarii , cat si dovezi privind existenta bunurilor furate.Desigur ca ar putera fi un proces lung , deloc necomplicat, si costitsitor, dar puteit solicita si cheltuieli de judecata.
din cate stiu eu orice firma de transport are incheiata o asigurare pentru bagajele calatorilor.
incercati pe aceasta varianta.
Buna ziua...si eu sunt in aceeasi situatie...am calatorit pe ruta Targu Mures Bucuresti si mi-a fost furat bagajul... Am fost in ziua cu incidentul si am facut si o sesizare la sectia de politie.Desigur am sunat in repetate randuri la firma de transport dar nimeni nu mi-a dat un raspuns concret..Am inteles ca firma respectiva are o asigurare de bagaje dar nesemnificativa(200 lei).Am fost la Bucuresti la sediul firmei si acolo am fost informata ca soferul brusc s-a imbolnavit si ca nu a mai venit la munca (cam dubios).Aproape ca a trecut o saptamana si nu am nici un raspuns concret...cum as putea sa continui ?
eu am reclamat la protectia consumatorului, mi-au raspuns ca am dreptate, si ca firma este de acord sa ma despagubeasca daca suma este in limita bunului simt. am transmis suma pe mail firmei, dupa ce am calculat aproximativ valoarea bagajului, dar nu am mai primit niciun raspuns. sunt niste nesimtiti, cred ca se bazeaza pe faptul ca oricum nu ii da nimeni in judecata pt atat.:(
ati putea sa va faceti timp sa-i actionati in judecata si sa solicitati instanteti sa va faca dreptate si sa va plateasca si cheltuielile de judecata si nu o sa le convina celor de la firma de transport sa plateasca inclusiv cheltuielile cu avocatul asa ca probabil ca vor plati ca sa scape de un proces.

Alte discuții în legătură

Amenda abuziva regia autonomă de transport Iuli81an Iuli81an Fiind intr-o vizita de 4 zile intr-un oras din provincie la intoarcere spre casa in data de 21 Mai in jurul orelor 10:30 - 11:00 am folosit unul din mijloacele ... (vezi toată discuția)
Ratb linia 780 catre otopeni deepspirit deepspirit Buna ziua ! Numele meu este Daniel si as dori sa va cer un sfat daca se poate. Ieri in jurul orei 14 am luat traseul 780 catre otopeni. Am luat o cartela ... (vezi toată discuția)
Firma de transport persoane nu a onorat comanda!!! am nevoie de cateva detalii!! utilizatorul1 utilizatorul1 Buna ziua tuturor!Am plecat alaturi de prietena mea in Budapesta pentru cateva zile.Biletele le-am achizitionat tur-retur!Mentionez ca la plecarea din Romania ... (vezi toată discuția)