avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 594 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Solutionarea garantiei pentru un Hard Disk(care l-am ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Solutionarea garantiei pentru un Hard Disk(care l-am luat cu 158 lei acum e 430 lei)

Am trimis la garantie un hard disk luat in vara cand hardurile erau ieftine pot spune,acum datorita inundatiilor,s-au scumpit,aproape triplat preturile.
Mi s-a solutionat ca fiind defect,(l-am testat si acasa avea 30% baduri),dar nu imi convine sa imi returneze suma care am dat-o atunci pe el(mi-au facut un fel de discount pe siteul lor de 158 lei,cat a fost hardul,acum fiind 430 lei nu il mai au pe stoc),deoarece cu banii aia acum nu mai pot lua un hard disk,pe siteul lor am -158 lei pe cont cu care "ar trebui" sa cumpar ceva de la ei.

Ei trimit hardul la producator si li se returneaza alt hard disk,pe garantie scrie "garantia se solutioneaza prin reparare sau inlocuirea produsului defect".

Deci intrebarea este : sunt obligati sa imi dea acelasi hard disk nou,un produs din aceeasi categorie asemanator(care ar costa minim 350 lei) sau orce alt produs de pe siteul lor(care desigur mi l-ar da la 158 lei)?

Nu mi-ar conveni de nici un fel sa dau 350 lei acum pe un hard disk si sa ma aleg cu un produs de care nu am nevoie.
Cel mai recent răspuns: cga43 , utilizator 11:32, 10 Februarie 2012

Nu stiu daca puteti beneficia de prevederile Art. 11 din Legea 443/2003 :(



(1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.



Inlocuirea cu un produs identic ar putea fi considerata solicitare disproportionata pentru ca ati beneficiat de un discount fata de pretul afisat.
Ca puteti cere acum un produs identic nou ar trebui, cred eu, sa achitati valoarea discountului.
Poate daca le propuneti sa achitati valoarea discountului si cereti un hard nou, iar ei va refuza, ati avea sanse sa va ''rezolve'' Protectia Consumatorilor.

Altfel, in opinia mea, trebuie sa va multumiti cu returnarea banilor sau cu alt produs al carui pret se incadreaza in suma platita de dvs., daca nu sunteti dispus sa dati nicio diferenta.


Daca nu exista o data limita pana la care trebuie sa utilizati suma respectiva, sugestia mea e sa aveti rabdare. Preturile la hdd-uri incep usor usor sa o ia la vale, adica sa revina la normal. Estimez ca in cursul lunii martie se vor apropia simtitor de preturile valabile in septembrie trecut, cu specificatia ca trebuie sa tineti cont de diferenta de curs. HDD-urile sunt importate de pe piete unde se foloseste dolarul, nu euro.
am vorbit cu ei sa imi dea banii inapoi iar apoi am sa astept 1 luna si ceva poate se schimba,dar e cam greu sa o duc pe un hard disk de 80 gb.Stima
Pai... se schimba. Nu am dat in bobi pt. previziunile despre preturi, ci ma bazez pe ultimele oferte de bundle-uri primite de la importatori. Va dau si un exemplu, poate va incurajeaza suplimentar: Seagate Barracuda SATA2 / 500GB => 56 USD fara TVA.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Refuz acordare garantie componenta calculator onyx onyx buna ziua , am achizitionat in luna octombrie o componenta de calculator ( un hard disk) . Produsul l-am primit sigilat . Nu l-am montat imediat in calculator ... (vezi toată discuția)
Negatie de service laptop clardl clardl Buna ziua. Ma dresez duneavoastra cu o nelamurire. Cine detine autoritatea pentru eliberarea negatiei de service? Am obtinut un da de la firma producatoare ... (vezi toată discuția)
Reparatii laptop LEELOO75 LEELOO75 Buna ziua, Problema mea este urmatoarea: In data de 14.12.2011 am dus un laptop la reparat ( nu mai are garantie), cei de la service au spus ca nu are nimic ... (vezi toată discuția)