buna ziua ,
am achizitionat in luna octombrie o componenta de calculator ( un hard disk) . Produsul l-am primit sigilat . Nu l-am montat imediat in calculator , ne avand cunostintele necesare , ci de abia peste o luna . In momentul in care am pornit calculatorul , din hard disk a iesit fum .
L-am dus la firma de la care l-am luat pentru acordarea garantiei , dar acestia au refuzat sa primeasca produsul in service , din cauza ca acesta prezinta urme de arsuri pe partea electronica a hardului . In certificatul de garantie este precizat explicit pierderea garantiei in cazul in care produsul prezinta arsuri si impuscaturi , acestea presupunandu-se ca au aparut in urma unor socuri electrice .
In momentul in care am primit produsul nu mi s-a facut proba , deci consider ca produsul era defect inca de la inceput . Trebuia sa mi se faca proba , aceasta fiind o componenta de calculator care nu poate functiona individual ?
era o masura de prevedere sa testezi la magazin hardul#-o.....iar daca ti s-a ars, e posibil sa fie de la un soc de curent iar garantia sa nu opereze...oricum, nu cred ca mai poti face ceva amiabil:P, avand in vedere ca nu l-ai testat atunci si ei dau vina pe socul electric....eu de cate ori imi cumpar o componenta pt calculator, o testez in magazin.....si mi -au inlocuit destule...
poti sa ii actionezi in judecata, sa ceri expertiza (pe care o vei plati tu), daca esti sigur ca trebuia sa iti acorde garantia, (eu nu prea ma pricep la tehnologii dintr-astea alien:).....tre sa stii ca daca pierzi vei plati firmei vanzatoare cheltuielile de judecata#-o
sper sa rezolvi amiabil pana la urma.....
pe viitor sa nu pleci din magazin fara sa o probezi. ca sa rezolvi prin proces e complicat. e pierdere de timp si chiar si cu expertize si contraexpertize e dificil de stabilit momentul cand s-a produs defectiunea. adica defect din fabrica sau l-ai stricat tu??? cel mai bine era, dupa o discutie cu ei sa ai si o discutie cu protectia consumatorului. in sensul ca, acel produs iti pune viatza in pericol. adica cum l-ai adus acasa, l-ai bagat in priza si el a luat foc. si sa zicem ca priza ta nu ar prezenta urme de scurtcircuit?!(adica n-ai fi tu de vina si nici priza ta);)
cred ca hardul nu se baga direct in priza;) ......mi mi s-a ars un hard si priza nu prezenta nici o urma de scurtcircuit....sunt sigura ca o expertiza va stabili cauza exacta.....protectia consumatorului te va proteja dupa acelasi timp in care ar fi avut loc procesul#-o#-o, am patit-o io:(
era firma care mi-a vandut hardiskul obligata sa-mi faca proba la el ? cum pot dovedi ca nu mi-au facut ?
ideea e ca nici eu nu prea ma pricep la componente, si stiu ca pentru a instala hard-ul tre sa platesti .
din pacate hardul e luat pe firma si OPC-ul nu prea ma poate ajuta .
pai .. :> daca era sigilat e logic ca nu ti-au facut proba la el . Dar daca era sigilat ... inseamna ca nici ei nu au de unde sa stie ca hdd`ul nu s`a stricat din vina ta . Oricum n-ai ce sa le faci pt. ca acu , ei nu sunt vinovati cu nimic atata timp cat ti l`au dat sigilat .Si mare lucru sa probezi un hdd nu e .. ii bagi 2 cabluri si gata vezi daca functioneaza .