avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 829 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Contabilitatea in asociatiile de locatari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Contabilitatea in asociatiile de locatari

Buna ziua
As dori sa stiu cum este organizata contabilitatea asociatiilor de locatari, daca se incheie lunar balanta de verificare, si eventual baza legala care specifica clar tot ce tine de contabilitatea la acest sector.
Multumesc!
Lunar, intocmiti listele de intretinere, prin repartizarea cheltuielilor asociatiei pe apartamente conform cheilor de repartizare (numar persoane sau suprafata apartament).
Semestrial se intocmeste Situatia soldurilor elementelor de activ si de pasiv.
Plus declaratiile privind contributiile salariale.

Baza legala: legea 230/2007
Poate, fiind vorba de contabilitate asociatiilor de proprietari, este mai indicat sa mergem la reglementarile contabile pentru ca legea 230/2007 nu prezinta mai nimic despre contabilitate.
De aceea conatbilutatea se tine conform Ordinului nr. 1969 din 09/11/2007, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 846 din 10/12/2007, intrat in vigoare 01/01/2008.
Acesta aproba reglementărilor contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial, concret pentru unitatile de cult si asociatiile de proprietari care tin contabilitatea in partida simpla.
Nu se intocmesc balante de verificare si bilant sau raportari contabile tip bilant. Dar se intocmeste lunar "situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv" care, doar semestrial, se depun la primarie.
Evidenta fondurilor se tine in registru fondurilor (rulment, reparatii, penalizari, fonduri speciale...)
Evidenta cotelor de contributie lunare se tine pe fise individuale (tip fisa operatiuni diverse).
Incasarile si platile in numerar se consemnaeza in registrul de casa efectuandu-se lunar jurnalul casa (o situatie simpla cu sold initial, incasari, plati, sold final).
Incasarile si platile prin banca se evidentiaza in extrasele de cont de la banca si se intocmeste lunar un jurnal banca (sold initial, incasari, plati, sold final)
Mai intrebati si va mai spun.

Dar exista asociatii in care se tine contabilitatea in partida dubla ce se face conform legii contabilitatii, cu folosirea planului de conturi, note contabile, jurnale, balante, bilant.
Depinde de optiunea fiecarei asociatii.




Ultima modificare: Luni, 13 Februarie 2012
Adriantot, moderator
Buna ziua! ma aflu in urmatoarea situatie: am cumparat o proprietate si, dupa intrarea in posesie, am dat apometrele si s'au observat niste diferente fata de inregistrarile de la administratie. dna adm a luat in seama doar diferentele pe plus [de la baie] si a calculat suma de plata conform cu acestea. insa si la bucatarie sunt diferente, pe minus, si dna adm nu le'a luat in calcul. cum se poate face regulazirea? se poate emite o nota de credit partiala? pana acum mi s'a spus ca "nu" si ca trebuie sa platesc intreaba suma urmand ca in timp sa ajung cu apometrele de la bucatarie la valorile din registre. Va multumesc anticipat!
Ultima modificare: Vineri, 27 Iulie 2012
maria_matei, utilizator
Da, se procedeaza prin adaugarea cantitatilor care lipseau ca sa se ajunga "la zi", iar pentru apometrele care aratau mai mult se pastreaza aceeasi valoare a indexului pana cand veti ajunge cu el la valoarea luata in calcul de administrator.
Deobicei se procedeaza asa ca sa nu se deregleze prea mult balanta generala a consumului pe intreaga scara de bloc.

Ar fi putut sa va faca si o scadere a consumului pe apometrele cu plus daca compensatia ar fi fost de o valoare minuscula.
Buna ziua,

As avea o intrebare daca i-mi poate raspunde cineva!
Vreau sa ma angajez pe functia de contabil si casier la o asociatie de proprietari pe baza unui contract de prestari servicii cu societatea pe care o detin.

Intrebare:
Ce conditii trebuie sa detina societatea si eu pentru a putea incheia un astfel de contract?

Mentionez urmatoarele:
1. Eu detin un certificat de administrator imobile/condominiu - fara atestat de la primarie.
2. Societatea nu este membra CECCAR momentan. (urmeaza in cateva saptamani sper).

Multumesc anticipat!

Alte discuții în legătură

Ce trebuie sa cuprinda un bilant la asociatie ? BEN46 BEN46 Ce trebuie sa cuprinda un bilant la o Asociatie si cine-l intocmeste si verifica ? (vezi toată discuția)
Elemente de activ si pasiv in contabilitatea asociatiei de proprietari nety36 nety36 Buna ziua pentru ca de putin timp sunt numita cenzor al asociatiei de domiciliu am nevoie sa ma clarific asupra unor elemente din situatia contabila In ... (vezi toată discuția)
Ce situatii se depun la primarie? kikitam kikitam daca nu avem niciun angajat ,serviciile de casierie , contabilitate si administrare sunt asigurate de o firma ,ce trebuie intocmit periodic pentru primarie ? ... (vezi toată discuția)