Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Prietena mea m-a rugat sa o ajut cu actele asociatiei. Cunosc ceva teorie, m-am intersectat cu acest domeniu dar imi dau seama ca am cateva nelamuriri acum, cand sunt cu actele in fata. Asociatia nu are nici o situatie de activ-pasiv la iunie si nici un registru intocmit din 2007 pana acum.
Am incercat sa reconstitui situatia A-P la 30.06 astfel:
Din Registru de casa am stabilit soldul casei la 31.05;
din extrasul de cont- soldul din banca la 31.05;
Restantele existente la data verificarii le obtin din dosarul lunii iunie, dosar in care sunt listele de intretinere aferente lunii mai, Rc cu chitantele lunii mai dar incasate in iunie. din situatia facuta de administrator liste iunie+restantieri luna precedenta-incasari iunie=restantieri cu care porneste luna de calcul a listelor pe iunie si pe care ar trebui sa-i am in situatia A-P la 30.06;
Mai pot reconstitui de asemenea si actele de plata pe luna in curs pe care le iau din dosarul lui iulie in care apar listele aferente lui iunie dar in aceste liste am total intretinere+fond de reparatii=total general. Nu mai stiu daca iau in calcul totalul general sau numai total intretinere;
Ma poate lamuri cineva?
Nu stiu daca experienta mea ajuta sau dace eu procedez corect. De peste 15 ani pe liste afisez o situatie care este aproape de A-P .Considerand ca aceasta o fac cu o zi inainte de afisare (consider ca nu am primit nici o factura , deci nu le-am repartizat locatarilor ) .In acest caz
P (eu scriu fonduri asoc incasate )
-f rulment
-f reparatii
-f speciale (dobanzi )
-fact puse luna trecuta pe liste dar inca neplatite (inca nu a venit data scadenta )
TOTAL P
A(unde sunt bani asoc. )
-cont banca
-restantieri
-acte platite si neincluse in liste
-casa
TOTAL A
De fiecare data P=A
Pentru a intocmi situatia soldurilor elementelor de activ si de pasiv trebuie sa aveti o evidenta foarte stricta a mijloacelor banesti si a tuturor fondurilor constituite. Aceasta presupune completarea si intocmirea lunara a evidentelor contabile pe formularele tipizate/registre. Intocmirea acestei situatii trebuie sa aiba ca rezultat final egalitatea intre activ si pasiv, , eventualele diferente trebuind a fi cautate in fiecare pozitie.
Situatia se intocmeste lunar, reflecta situatia patrimoniului asociatiei la sfarsitul lunii si ma repet, intrucat cineva a facut afirmatia ca activul si pasivul trebuie sa fie zero, ca rezultatul final este EGALITATEA intre ACTIV si PASIV
Pasiv- sumele inscrise in pasivul situatiei la toate capitolele reprezinta soldurile la zi ale fiselor de fonduri sau registre de fonduri. Mentionez ca este foarte imoprtanta tinerea pe fiecare fond in parte a acestor fise, inscriindu-se la zi, ori de cate ori este cazul, atat cresterile cat si descresterile fondului respectiv.
Activ- mijloacele banesti (fond rulment, fond reparatii, si alte fonduri constituite) se regasesc in activul situatiei.
Concret la intrebarea dvs.: in fondul de reparatii (pasiv) se inregistreaza sumele efectiv incasate, care se regasesc in (activ) in casa sau banca. Nu inregistrati automat coloana fondului de reparatii din lista de plata ce urmeaza a fi incasat.
O reparatie suportata din fondul de reparatii presupune o cheltuiala, iesirea unor bani din asociatie si implici diminuarea fondului de reparatii pe fiecare locatar cu cota ce i-a revenit din valoarea reparatiei. Soldul fondului de reparatii ce se va inscrie la sfarsitul lunii in situatia de activ si pasiv, va reflecta banii efectivi ramasi in urma reparatiei (activ) iar fondul va fi diminuat cu reparatia respectiva (pasiv)