Buna ziua,
Am o mare nelamurire in ceea ce priveste asociatia de locatari/proprietari a blocului in care locuiesc.
De cand m-am mutat aici am inceput sa observ ca atunci cand se afisaza intretinerea am intotdeauna cativa metri cubi de apa in plus fata de ce am pe apometru. am incercat sa iau legatura cu presedintele de bloc(care sta un etaj mai jos decat mine pe aceeasi coloana) si sa vad exact despre ce este vorba dar mi-a aruncat un raspuns de genul "este pierderi domne' si trebuie sa plateasca toti", dupa care mi-a aratat niste foi de intretinere si imi spune"uite ca si icsulescu are la fel " dar din toata lista aceea doar 2 apartamente aveau ceva in plus la APA CALDA(precizez ca pe luna in curs o vecina , fina presedintelui , a avut de facut o reparatie la bucatarie care s-a dovedit fiind o problema pe coloana principala in urma careia am fost inundati toti de la 3 pana la parter si care reparatie a fost facuta de un instalator pentru a nu se plati mai mult. La finalizarea reparatiei am fost cautat de presedintele asociatiei si de catre fina dansului si mi s-a transmis ca am de platit ceva pentru reparatii. Am aprobat ,dar am solicitat sa vad devizul de plata al lucrarii,moment in care, fina in cauza au inceput sa tipe ca ea scoate tot ce a pus acolo si ca nu o mai intereseaza.La afisarea intretinerii am constatat ca mi-au fost trecuti 10 mc de apa si 7 mc apa rece in plus la factura de intretinere).
Am solicitat sa vorbesc cu administratorul blocului pentru a lamuri situata creeata si mi s-a spus ca nu are de unde sa o ia(administrator fiind o doamna) si ca oricum nu ma intereseaza pe mine asa ceva.
Tot in aceeasi perioada am depus si o cerere de scoatere a unei persoane de la intretinere pentru ca baiatul meu fiind bolnav a stat 3 saptamani la socri pentru a nu imbolnavi si cel de-al doilea copil dar eu apar tot cu 4 persoane la intretinere.
O alta problema ar fi ca presedintele ori uita,ori nu duce citirea apometrelor la administrator la timp ori sunt mana in mana la potlogarii ,deoarece a stat 2 zile la rand sa imi explice ca eu am dat citirea din luna iunie in luna mai.
Cum as putea solicita un control al actelor administratiei?si unde anume ar trebui sa ma adresez.
Ati putea face o sesizare la Uniunea Asociatilor de Proprietari din judetul respectiv. In rest pentru reglarea situatiei, puteti apela numai la instantele judecatoresti.
Faceti cereri scrise tot timpul, solicitati detalierea si motivarea cheltuielilor de intretinere, solicitati scoaterea unei persoane de la intretinere, etc. Totul in scris si cu dovada primirii, eventual trimiteti prin posta cu confirmare de primire. Au termen sa va raspunda, iar daca nu o fac inseamna ca nu isi indeplinesc atributiile, ceea ce constituie contraventie potrivit legii 230/2007.
conform legii 230/2007 si HG 1588/2007, in termen de 10 zile de la afisarea listei de intretinere puteti face contestatie scrisa la aceasta si sa o inminati presedintelui, care trebuie sa o inregistreze si sa va dea un numar de inregistrare. este de preferat ca inregistrarea sa se faca pe un al doilea exemplar pentru a avea o evidenta cu ce ati solicitat si sa nu "dispara" de la presedinte. comitetul executiv al asociatiei trebuie sa se intruneasca si sa discute aceasta solicitare iar raspunsul trebuie sa-l primiti in 7 zile de la data inregistrarii contestatiei. cereti in document sa vi se ofere explicatii asupra neconcordantelor semnalate.
mult succes
Si daca ad-torul si presedintele nu vor sa primeasca cererea?Si daca trimisa prin posta refuza sa ridice recomandata?Si daca fac ce vor ei fara sa dea exolicatii nimanui?Si daca proprietari sunt ocupati,neinteresati,neinitiati sau lasi,ce se poate face?Si daca unii proprietari se intelewg cu cei doi.Cu diferite facilitati facute ca sa fie sustinuti,ce se poate face?