avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 674 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... deducere personala
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

deducere personala

Buna ziua!
Un angajat cu salar de incadrare de 800 RON poate avea in intretinere pe mama lui cu o pensie de 427 RON ?
Cel mai recent răspuns: lity , utilizator 17:54, 26 Aprilie 2012
Daca este functia de baza la dvs, chiar daca lipseste atunci i se acorda deducerea personala la salariul realizat in luna respectiva ...
Buna ziua, am o nelamarurire, in aceasta dimineata am vazut pe un alt forum un raspuns legat de deducerea personala si anume ca nu se mai poate beneficia de deducere personala pt. copii care au implinit 18 ani si sunt elevi sau studenti, incepand cu 01.01.2012. Am citit in Codul Fiscal dar... am ramas tot nelamurita. V-as ruga sa ma ajutati cu un raspuns veridic ca intotdeauna. Multumesc.
Art.56 C.fisc:
(3) Persoana în întreţinere poate fi soţia/soţul, copiii sau alţi membri de familie, rudele contribuabilului sau ale soţului/soţiei acestuia până la gradul al doilea inclusiv, ale cărei venituri, impozabile şi neimpozabile, nu depăşesc 250 lei lunar.

(4) În cazul în care o persoană este întreţinută de mai mulţi contribuabili, suma reprezentând deducerea personală se atribuie unui singur contribuabil, conform înţelegerii între părţi.

(5) Copiii minori, în vârstă de până la 18 ani împliniţi, ai contribuabilului sunt consideraţi întreţinuţi.

(6) Suma reprezentând deducerea personală se acordă pentru persoanele aflate în întreţinerea contribuabilului, pentru acea perioadă impozabilă din anul fiscal în care acestea au fost întreţinute. Perioada se rotunjeşte la luni întregi în favoarea contribuabilului.

(7) Nu sunt considerate persoane aflate în întreţinere: