am sustinut examenul de promovare in clasa in data de 14.02.2012 cand am fost si promovata.in data de 27.02.2012 a fost adus adus la cunostinta consilierilor local acest lucru si aprobat prin organigrama.
as dori sa stiu cu ce data trebuia data dispozitia de promovare si de marire a salariului.
multumesc!
urmare a promovarii examenuluii de promovare in clasa, actul administrativ de transformare a functiei se poate emite oricand. organigrama nu cuprinde functiile ci compartimentele, deci nu are legatura. in urma emiterii actului de numire, se va modifica statul de functii.
institutia in speta are obligatia de a instiinta ANFP cu privire la candidatii care au promovat, impreuna cu actele administrative emise in acest sens.
"in urma emiterii actului de numire, se va modifica statul de functii." Pe bune?...:hammer:
Asa cum a spus si initiatorul topicului, la institutiile "mai din provincie" modificarea organigramei/statului de functii nu se poate face de catre conducatorul acesteia ci doar prin decizia institutiei (consiliul judetean, consiliul local, etc.) in subordinea careia au fost infiintate, trecute, functioneaza...
Asa ca (doar daca si) dupa ce aceasta institutie/autoritate aproba transformarea, respectiv infiintarea functiei de clasa I/II, se poate emite decizia de promovare.
"actul administrativ de transformare a functiei se poate emite oricand." Spuneti asta ordonatorului principal de credite care trebuie sa aloce mai multi bani...
nu inteleg sarcasmul. explicatia este cea procedurala indicata de lege. nu stau sa analizez sa fac teoria chibritului daca vrea consiliul local sau primarul sa-i transforme postul. omul asta a dat un examen, deci asta spune ca i s-a aprobat participarea la examenul promovare in clasa de catre conducatorul institutiei. atunci acest conducator de institutie de ce nu ar mai da acel drept omului? odata ce i s-a aprobat sustinerea examenului , scuza-ma dar se poate face actul adminsitrativ, pentru ca implicit prin organizarea acelui examen, institutia si-a a considerat utile studiile omului, si acesta promovand examenul, are clar si acceptul institutiei de a i se transforma postul.
potrivit art.63 din Legea 215 a administratiei publice locale, primarul, ordonatori principal de credite, este cel care numeste, modifica, sanctioneaza si dispune incetarea raportului de serviciu al functionarilor din aparatul sau de specialitate
"nu inteleg sarcasmul. explicatia este cea procedurala indicata de lege."
Deoarece teoria mai trebuie corelata cu practica (:
Teoretic (conform constitutiei...) Romania este stat de drept, practic nu trebuie sa fii absolvent de drept sa constati cat de drept este, nu-i asa?...
Am explicat deja ca in unele situatii, conducatorul institutiei chiar daca a aprobat organizarea examenului de promovare, nu are pur si simplu competenta sa transforme functia respectiva plus ca nu plateste din buzunarul propriu diferenta de bani de la referent la inspector, astfel ca va astepta aprobarea si suplimentarea bugetului si abia apoi va emite decizia de promovare.
Practic:, chiar daca examenul s-a finalizat in prima zi din luna, mai dureaza cateva zile pana se redacteaza, semneaza si transmite solicitarea de transformarea a postului catre "forul superior".
Dupa aceea mai cateva zile pe circuitul acesteia pana la emiterea respectivei hotarari/aprobari (care evident nu se face retroactiv - cu data examenului) si transmiterea catre institutia care a organizat examenul, apoi fiind emisa decizia de promovare.
Sau in unele situatii (mai rare, dar am intalnit...) forul superior aproba transformarea postului cu data de intai a lunii urmatoare, asa ca degeaba a fost admis la examen respectivul in intai a lunii anterioare...
Nelamurirea este foarte des intalnita, functionarii publici/personalul contractual stiu ca au fost declarati admisi in data de x si se asteapta sa fie si promovati cu aceeasi data, nestiind ca in unele cazuri este necesara si emiterea unei hotarari/decizii de transformare a statului de functii+suplimentarea fondurilor, abia dupa aceea fiind posibila promovarea acestora.
"potrivit art.63 din Legea 215 a administratiei publice locale, primarul, ordonatori principal de credite, este cel care numeste, modifica, sanctioneaza si dispune incetarea raportului de serviciu al functionarilor din aparatul sau de specialitate"
Cred ca e de bun simt faptul ca daca primaria respectiva are o functie publica de referent clasa III, primarul nu va putea dispune transformarea acesteia in inspector clasa I, ci va trebui sa astepte aprobarea consiliului local conform art. 36 alin. (3) lit. b) din aceeasi lege:
(3) In exercitarea atributiilor prevazute la alin. (2) lit. a), consiliul local:
b) aproba, in conditiile legii, la propunerea primarului, infiintarea, organizarea si statul de functii ale aparatului de specialitate al primarului, ale institutiilor si serviciilor publice de interes local, precum si reorganizarea si statul de functii ale regiilor autonome de interes local;