In X.2010 am incheiat un contract pe 24 luni cu .........., pentru 5 nr.(SIM)mobile si 1 nr.(SIM)fix, cu oferta de reducere 50% a abonamentului pe toata perioada. Practic, eu aveam deja 4 nr.(SIM) mobile, si mai luam inca doua, unul mobil si unul fix (oferta Business Talk 500). Nu ma interesau in mod deosebit, dar asa era oferta (se acorda 50% reducere daca aveai 5 nr.mobile si unul fix).
Contractul a inceput sa se deruleze, eu achitam lunar integral factura. Fiind pe firma si nefiind pasiunea mea sa citesc detaliile facturii, nu am studiat atent niciodata ce contin acele facturi.
In IX.2011, am constatat ca cei de la ...............nu mi-au dat cartelele pentru cele 2 noi numere de telefon (unul mobil si unul fix) si nici aparatul telefonic ptr.fix. Adica, eu plateam pentru servicii pe care nu le primeam.
Am sesizat in scris, am fost contactat de cei de la ........., si in citeva zile am primit aparatul telefonic si cele 2 SIM-uri pe care nu le primisem pina atunci, alaturi de regretele lor. In rest, nimic, nici scuze, nici despagubiri pentru perioda in care eu am achitat factura inclusiv pentru cele 2 nr.de telefon etc.
Am mai asteptat un semn de la ei, dar nimic. Asa ca acum sunt foarte hotarit sa reziliez contractul cu ei. I-am contactat, le-am explicat ca doresc rezilierea contractului inainte de termen intrucit ei nu isi indeplinisera obligatiile contractuale timp de 11 luni (X.2010-IX.2011) ei si-au cerut verbal scuze acum, mi-au spus ca despagubirile ar fi doar de 68 euro, si mi le-ar putea da daca vreau etc. Ba mai mult, mi-ar putea face o oferta noua, dar cu prelungirea contractului pe inca 24 luni!!! Asta a pus "capac", asa ca am decis sa merg inainte cu rezilierea.
Credeti ca vor avea vreo sansa sa solicite acele faimoase taxe de reziliere cuprinse in contractele lor (150euro/SIM), sau sunt indreptatit sa cer rezilierea pentru neindeplinirea obligatiilor contractuale de catre ei?
Va multumesc mult ptr.raspuns, am citit OUG111/2011, dar mie mi se pare ca este vorba de altceva. Poate gresesc eu, dar eu vad lucrurile mai simplu.
Conform contractului incheiat intre parti:
-Prestatorul ofera Clientului o oferta promotionala ptr. un cont format din 5+1 cartele SIM (oferta promotionala era strict acest numar de cartele, nu puteau i mai putine).
-Prestatorul se obliga sa furnizeze Clientului servicii de comunicatii 24 ore/zi, 7 zile/saptamina.
-Prestatorul se obliga sa ofere acces Clientului la serviciile prevazute in contract pentru intregul cont (5+1 cartele) in maxim 7 zile de la semnarea contractului.
-Prestatorul se obliga sa ofere despagubiri in cazul in care Clientul nu poate folosi serviciile prevazute in contract din vina Prestatorului.
Avind in vedere ca:
-Timp de 11 luni, Clientul nu a beneficiat integral de oferta Prestatorului (din 5+1 cartele, 2 le-a primit abia dupa 11 luni);
-Clientul nu a primit nici un fel de despagubiri pentru aceasta perioada in care nu a beneiciat de oferta promotionala integral;
-In aceste 11 luni, Clientul a achitat integral costurile contractului, inclusiv pentru serviciile care nu i-au fost furnizate;
-Art.67 Cod comercial spune ca: daca una din parti nu isi indeplineste la termenul fixat obligatiile, contractul se considera desfiintat in avoarea partii care si-a executat obligatiile;
eu cred ca am dreptul sa solicit rezilierea contractului inainte de expirarea termenului pentru care a fost incheiat, fara a achita nici un el de despagubiri si taxe de reziliere.
Gresesc ?