avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 443 soluții astăzi

Marți, 4 martie, are loc evenimentul: Politica privind prevenirea hărțuirii la locul de muncă - De la concept la implementare practică. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... securizare carnet munca
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

securizare carnet munca

As vrea sa stiu cum se procedeaza in situatia in care carnetul de munca se afla la mine in pastrare ( nefiind salariat de cativa ani) si, nestiind de existenta Ordinului nr.207 din 14.03.2007 (de care am aflat azi intamplator), in cazul in care doresc sa ma angajez de maine, mai trebuie depusa cartea de munca la casa teritoriala de pensii? Sau angajatorul o va face dupa ce inceiem contractul de munca?
Am avut in 2007 o scurta angajare de 1 luna si jumatate in noiembri, este operata in cartea de munca, dar nimeni nu a pomenit de Acest Ordin 207/2003.
Chiar am gasit un angajator care doreste da ma angajeze, dar nu stiu cum sa procedez ca sa fiu in legalitate.
Oare cei care mi-au facut inregistrarea in carnetul de munca in 2007 nu stiau de acest Ordin?
Multumesc
Cel mai recent răspuns: Avocat FLORENTINA ALBU , Avocat 22:30, 18 Noiembrie 2008
La inregistrarea unui contract de munca la ITM, angajatorul trebuie sa prezinte urmatoarele acte:
- CIM incheiat in trei exemplare;
- carnetul de munca al angajatului;
- adeverinta medicala (de preferinta de la medicul de medicina muncii);
- repartitie somaj;
- copie act identitate.
Iar carnetul de munca ramane la ITM, impreuna cu un exemplar al CIM si adeverinta medicala.
Va multumesc pentru ceea ce imi spuneti ca este necesar la angajare.
Eu ma refeream la acea prevedere din Ordinul nr.207 din 14.03.2007 :

"ART. 2
(1) Persoanele care au in pastrare propriul carnet de munca, in care sunt consemnate inscrisuri anterioare datei de 1 aprilie 2001, au obligatia de a pune carnetul de munca la dispozitia caselor teritoriale de pensii in a caror raza teritoriala isi au domiciliul sau resedinta.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) persoanele ale caror carnete de munca au fost prelucrate deja, precum si persoanele care au calitatea de beneficiar al unei categorii de pensie din sistemul public de pensii.
(3) Termenul recomandat pentru depunerea carnetelor de munca, in cazul persoanelor prevazute la alin. (1), este pana la 31 decembrie 2007.

ART. 3
Procedura tehnica de prelucrare a datelor, utilizata de Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale in vederea culegerii din carnetele de munca a datelor necesare pentru determinarea stagiului de cotizare si a punctajului mediu anual, precum si procedura de scanare si de arhivare electronica a carnetelor de munca se stabilesc prin decizie a presedintelui Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale. "

Intrebam cum se procedeaza in cazul in care din necunoastere prevederilor acestui Ordin atat de catre tine ca cetatean obisnuit, dar mai ales de catre un angajator care a semnat cu tine un contract de munca, avand Carnetul tau de munca, nu s-au respectat prevederile acestui Ordin.

Inteleg ca s-a prelungit termenul de scanare si arhivare a datelor din carnetele de munca pana la 30 Nov.2008

Eu am acum aceasta situatie :
- nu am servici, deci carnetul de munca este la mine
- in noiembrie 2007 ( deci cand acest Ordin exista deja) am semnat un contract de munca dar a durat numai 1 luna si jumatate( din motive obiective); acest contract de munca incetand, i am primit inapoi carnetul de munca
- acum am gasit servici, dar mi s-a atras atentia ca exista acest Ordin 207 si nu stiu ce trebuie sa fac ca sa fiu in legalitate dar sa nu pierd nici sansa angajarii ( am auzit ca scanarea si arhivarea datelor din carnetul de munca la casa de pensii dureaza chiar si cateva luni!)

Va rog daca ma puteti sfatui in aceasta situatie
Multumesc
Ultima modificare: Luni, 17 Noiembrie 2008
Elena Soare,
In conformitate cu H.G. nr. 1413/2008, publicata in Monitorul Oficial Partea I din 14 .11.2008,operatiunea de predare-primire a carnetelor de munca la casele teritoriale de pensii, precum si cea de scanare a acestora, se vor finaliza pana la 31 decembrie 2010.
Pentru mai multe lamuriri, cititi aici:www.avocatnet.ro/content/art...
Incep sa inteleg si eu despre ce este vorba, multumesc mult.
In situatia in care vreau sa ma angajez si am cartea de munca acasa, cine trebuie sa predea cartea de munca pentru preluarea datelor, scanare, etc? Noul angajator?
Scuze pentru insistenta, dar aceste chestiuni imi sunt necunoscute si greu de inteles.
elado:
Predati carnetul de munca la noul angajator, ii puteti spune ca nu este dus la Casa de Pensii, si el stie ce sa faca.
Va faceti prea mari griji. Termenul de predare s-a modificat, cum vi s-a spus si mai sus.

Alte discuții în legătură

Scanare carnete de munca crai crai Buna ziua, am predat la scanat carnetele de munca prin ITM in 2008 si acum sunt colegi de RU care spun ca mai trebuie predate o data si la Casa de pensii ... (vezi toată discuția)
Carte de munca la itm ContSters257414 ContSters257414 - angajat 2006, functie de baza, la un angajator, carte munca depusa la itm, inceteaza cim 2010, nu se ridica de la itm cartea de munca; - acelasi angajat ... (vezi toată discuția)
Scanare/prelucrare date carti munca ContSters60781 ContSters60781 Societatea la care lucrez este infiintata din 2005. Din aprilie 2008, am dreptul sa tin la firma cartile de munca. Imi puteti spune, va rog, daca trebuie sa le ... (vezi toată discuția)