avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 864 soluții astăzi
Forum Discuţii diverse Răspunsuri în comunitate Institutii fundamentale de drept public - ajutor ...
Discuție deschisă în Răspunsuri în comunitate

Institutii fundamentale de drept public - ajutor pentru lucrarea de licenta

Buna ziua,
Sunt student si imi pregatesc lucrarea de licenta. As dori sa va intreb care sunt exact institutiile fundamentale de drept public? De asemenea, puteti sa-mi dati mai multe detalii in legatura cu constructia normativa de drept a raspunderii juridice?
Astept raspunsurile dumneavoastra :)
Multumesc anticipat!
Am rezolvat problema constructiei normative de drept, insa problema institutiilor fundamentale de drept public ramane, chiar si dupa o zi intreaga de cautari in Biblioteca Judeteana. Ma poate ajuta cineva, va rog?
Institutia juridica (institutii de drept) = totalitatea normelor juridice care reglementeaza o anumita categorie (o grupa unitara) de relatii sociale, generand astfel o categorie aparte de raporturi juridice.

Ca exemplu... institutia cetateniei...
V-as ajuta, dar nu stiu cum! :( Institutii fundamentale de drept public... Cautati in constitutie... Si dreptul administrativ e ramura a dreptului public, si dreptul mediului, dreptul financiar, penal s.a., dar pentru ca va referiti la institutii fundamentale le gasiti - as zice - in Constitutie: institutia dreptului de proprietate, a drepturilor si libertatilor fundamentale...

Multumesc pentru raspuns. Da, partea cu "fundamentale" mi-a creat si mie probleme. O sa incerc in Constitutie. Multumesc inca o data pentru raspuns.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Distinctii intre principiile de drept Bora_Roxana Bora_Roxana Am si eu o intrebare,poate cineva sa-mi spuna care sunt diferentele intre principiile generale de drept,principiile fundamentale ale dreptului,principiile ... (vezi toată discuția)