Nu se intelege exact ce doriti: decizie pt conducatorul locului de munca in care sa fie incluse atributiile ssm pe care le are sau pentru o persoana desemnata (lucrator desemnat conform legii) sa coordoneze activitatea ssm in cadrul companiei?
În baza drepturilor conferite prin Legea nr. 31 / 1990 – c.m.u, privind societăţile comerciale,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 53 / 2003 – c.m.u,
În conformitate cu prevederile aplicabile ale Legii nr. 319/2006 şi a Normelor metodologice de aplicare.
1. Se numeşte dl. / d-na........., avand funcţia de, ......- conducător al locului de muncă, cu atribuţiile, obligaţiile şi răspunderile conform fişei postului.
2. În calitate de persoană cu responsabilităţi în organizarea şi conducerea procesului de muncă, va urmări şi respectarea masurilor de securitate şi sănătate în muncă stabilite de conducerea societăţii.
3. Atribuţiile şi obligaţiile în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă vizează respectarea de către lucrători a prevederilor art. 22 şi 23 din Legea nr. 319/2006.
4. În cazul producerii unui eveniment, accident de muncă, accident uşor sau incident periculos, dl. / d-na..............are obligaţia informării directe, corecte, complete şi imediate a conducerii societăţii, prin orice mijloace (art. 26 din Legea nr. 319/2006).
5. Dl.d-na................. are obligaţia de a efectua instruirea la locul de muncă şi periodică (art. 96, 101 din H.G. nr. 1425/2006), de a nu primi la muncă lucrătorii care nu au efectuata instruirea în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, în toate cele trei faze (art. 82 din H.G. nr. 1425/2006) şi fără a fi acesta consemnat şi semnat de către persoanele care au efectuat şi verificat instruirea (art. 86 (3) din H.G. nr. 1425/2006).
6. În caz de „pericol grav şi iminent de accidentare”, aşa cum este definit la art. 5 lit. l din Legea nr. 319/2006, conducătorul locului de muncă are obligaţia de a respecta prevederile art. 107 din H.G. nr. 1425/2006.
7. Conducătorul locului de muncă va păstra fişele de instruire împreună cu o copie a fişei de aptitudini.
8. Se va comunica persoanei în cauză, în termen de maximum 5 zile de la emitere de către compartimentul personal şi va produce efecte din momentul luării la cunoştinţă.
Legislatie ssm
catalyna37
Am niste nelamuriri in privinta prevederilor legii securitatii si sanatatii muncii, ma refer la partea cu instruire:
1. cerintele minime de pregatire in ... (vezi toată discuția)