Activitatea de dispecerat taxi poate fi executata numai pe raza localitatii de autorizare de catre orice persoana juridica, denumita in continuare dispecerat, autorizata de autoritatea de autorizare, in conditiile prezentei legi.
Autorizatia de dispecerat taxi se poate obtine pe baza depunerii urmatoarei documentatii:
a) copie de pe certificatul de inmatriculare emis de registrul comertului;
b) declaratie pe propria raspundere a persoanei desemnate sa administreze, conform careia dispeceratul detine baza tehnica necesara, statia de emisie-receptie, frecventa radio protejata, personalul autorizat si spatiile necesare;
c) copie de pe certificatul de operator radiotelefonist al angajatilor dispeceratului taxi, eliberat de autoritatea in domeniul comunicatiilor;
d) copie de pe licenta de utilizare a frecventelor radioelectrice, eliberata de autoritatea in domeniu.
Autorizatia de dispecerat taxi se elibereaza pentru o perioada de 5 ani, cu posibilitatea prelungirii la cerere pe perioade de 5 ani in aceleasi conditii ca la emitere, si este valabila numai pe raza administrativ-teritoriala a autoritatii de autorizare.
Activitatea de dispecerat se desfasoara pe baze contractuale numai pentru transportatorii autorizati care desfasoara servicii de transport in regim de taxi, in aceeasi localitate de autorizare.
Daca activitatea de taxi este secundara pot cere eliberare autorizatie daca obiectul de activitate principal este "Consultanta pt afaceri si management" sau trebuie infiintata o alta firma?