avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 722 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Carnet de munca bona
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Carnet de munca bona

Buna ziua! lucrez ca bona de putin timp si as dori sa stiu cum trebuie procedat pentru ca parintii sa-mi faca carte de munca, pentru a putea beneficia de serviciile de sanatate, pentru pensie si vechime in munca+ pentru a se plati impozitul pe venit, in conditiile in care ei sunt persoane fizice? As dori sa-mi spuneti exact unde trebuie mers si cu ce documente. Am inteles ca daca merg eu sa platesc din mana la CASMB, deoarece am ceva venituri din activitati intelectuale in ultimii ani, trebuie sa platesc impozit pe ultimii 5 ani (in jur de 1200 de lei+ 40 si ceva de lei pe luna in continuare), mai este valabil acest lucru si in cazul in care ma angajeaza parintii cu carte de munca? intreb aceasta deoarece in august 2011 am lucrat cateva luni la o companie si am avut carte de munca, iar angajatorii au platit pentru mine taxele normale pentru orice angajat, astfel am putut primi adeverinta si merge la medicul de familie fara probleme. Si inca o intrebare: de unde pot lua in aceste cazuri: fie ca platesc parintii, fie ca platesc eu, adeverinta pentru medicul de familie?
Va multumesc!
Ultima modificare: Vineri, 16 Martie 2012
Cryss84, utilizator
Cel mai recent răspuns: George Moraru , Consultant fiscal 18:07, 17 Martie 2012
1.Parintii trebuie sa depuna D070 la fisc dupa ce va angajeaza (se ataseaza copie dupa inregistrarea in Revisal).
2.Angajarea presupune CIM si inregistrarea la ITM prin Revisal.
3.Se depune lunar D112 si bineinteles se platesc impozitele aferente de catre angajator.
4.Adeverinta catre medicul de familie v-o elibereaza angajatorul.