In februarie am apelat la o agentie imobiliara sa imi gaseasca un apartament cu chirie.Mi-a gasit apartamentul si am incheiat contractul standard pe care agentia il avea(mentionez ca in acest contract erau stabilite doar conditiile dintre mine si proprietar fara sa se faca vreo mentiune despre agentia imobiliara).Am platit comisionul pe care agentia mi l-a cerut,fara sa mi se elibereze vreun document pt aceasta suma.
A doua zi insa am gasit o oferta mult mai buna (incomparabila cu prima ).In aceste conditii am vorbit cu proprietarul primului apartament si i-am explicat situatia,iar acesta a fost de acord(inca nu ii dadusem banii proprietarului).
Cand am discutat insa cu agentia careia deja ii dadusem comisionul aceasta a refuzat sa imi inapoieze banii,desi la cateva zile apartamentul respectiv a fost inchiriat si a primit un nou comision(deci a castigat dublu).
Am cautat date despre aceasta agentie pe internet si am gasit sediul acesteia precum si comisioanele pe care aceasta le percepe in cazul vanzarii/cumpararii.Aceasta ar fi o dovada ca agentia percepe comision pt serviciile prestate.Deasemenea mai am contractul dintre mine si proprietar pe care agentia mi l-a dat si in care la rubriaca mentiuni sunt trecute (scris de mana )
bunurile din apartament(au fost scrise de catre reprezentantul agentiei).Deasemenea am si actul de vanzare-cumparare al apartamentului ,plus cartile de identitate ale celor doi proprietari pe care tot agentia mi le-a furnizat
Ca martor il am pe sotul meu .
Aceasta agentie are un singur angajat ,respectiv persoana care refuza sa ne restituie banii.
Cui pot sa ma adresez in aceasta situatie?
Am incercat o negociere cu el dar nu a fost de acord.
Dvs doriti sa recuperati comisionul avand in vedere ca tot dvs ati inteles ca act unilateral de vointa sa apelati la serviciile agentiei,aceasta a gasit spatiu care initial a raspuns pretentiilor dvs
In aceste conditii cu ce a gresit agentia de intermediere?
In conditiile in care apartamentul a fost inchiriat si a primit inca un comision mi se pare normal sa imi restituie comisionul meu.Mai mult este un serviciu de care nu am beneficiat pana la sfarsit,respectiv nu am ramas in acel apartament pt ca am gasit o oferta mult mai buna.
Daca dvs primiti cadou o haina care va e mica si vi se da si bonul,in aceasta situatie nu incercati sa schimbati haina si sa va luati masura de care aveti nevoie?
Daca privim astfel de situatii doar dintr-un singur unghi atunci protectia consumatorului ar trebui sa dispara.
Doar cei care ofera servicii au drepturi?Cei care ar trebui sa beneficieze de aceste servicii nu au voie sa fie nemultumiti se pare ,dupa modul in care imi raspundeti dvs.
Imi pare rau dar raspunsul dvs este total iesit din contextul situatiei pe care eu v-am prezentat-o.
Fara intentia de a supara pe cineva ,astept un raspuns competent care sa ia in considerare ambele parti.
Intre dumneavoastra si agentie s-a incheiat o conventie (Scrisa sau verbala) , conventie in baza careia va revin ambelor parti anumite obligatii:dumneavoastra sa platiti un comision , agentia sa gaseasca un imobil care sa indeplineasca cerintele clientului. In masura in care agentia s-a achitat de obligatiile ce-i revin care este vina ca dumneavoastra unilateral ati decis sa renuntati? In acest caz nu se poate retine nicio fapta de natura contraventionala in sarcina agentiei urmata de impunerea masurii de restituire a comisionului. Institutia protectiei consumatorilor apara interesele consumatorilor care au dreptate.