avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 904 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Apometru defect
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Apometru defect

În urmă cu 3 luni de zile m-am mutat în chirie într-o garsonieră, datorită serviciului.Probail datorită neglijenței mele, n-am verificat foarte bine apartamentul în care m-am cazat. În toată perioada asta, am tot avut probleme cu diverse chestii pe la asociația de propietari(probabil datorită foștilor chiriași). În urmă cu doar o lună de zile, când a urmat să se facă citirea contorului de apă caldă, individul respectiv(cel care a venit să citească contorul) a observat că partea mecanică a contorului de apă caldă era desprinsă de cea electrică. În urma unei verificări amănunțite, cel mai probabil, această operațiune se făcuse în urmă cu 6-7 luni. Astăzi, s-a afișat întreținerea. Am avut surpriza să constat că toată pierderea de apă caldă pe luna trecută(pierdere pe instalație) de cca. 50 de mc a fost trecută în dreptul meu, eu fiind obligat să plătesc undeva la 1300 de RON. Cum pot dovedi că nu am consumat atâta apă caldă( ba chiar deloc, habar n-aveam că este contorul de apă caldă defect) având în vedere faptul că folosesc exclusiv centrala electrică pentru a-mi încălzi apa?
Cum pot dovedi că contorul respectiv a fost desprins înainte să sosesc eu în chirie?
Cine se face vinovat de acest act, eu, chiriașul anterior, sau propietarul?
Ultima modificare: Vineri, 23 Martie 2012
NicolaeRazvan, utilizator
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 09:16, 27 Martie 2012
Acele doua parti ale apometrului sunt sigilate la cumparare sau cu ocazia verificarilor metroogice. Sigilarea acestora se face tocmai pentru a nu se putea interveni asupra indexului apometrului.
Lipirea acestor parti de apometru cu scotch este un indiciu clar ca s-a umblat la acel apometru.
Asa este, apometrele nu au nimic comun cu energia electrica, nu au parti elecrice.
@sebastian-barbulescu spune:
in primul rand ar trebui ca ei sa faca dovada pierderilor si ulterior sa vi se puna in ''carca ''
,
Nimic mai simplu pentru asociatie: cantitatea facturata de furnizor este mai mare decat suma apometelor din bloc exact cu diferenta trecuta la plata chiriasului.
Daca nu ati achitat factura, ii puteti actiona in instanta...

Nu are nici o legatura actionarea in instanta cu faptul ca a achitat sau nu intetinerea, atentie intretinerea afisata si nu factura, aici nu discutam de facutura.
In prealabil anuntati printr-o notificare defectiunea constatata...

Pai cum sa anunte in prealabil dupa ce reprezentantul asociatiei a constatat si-a intocmit proces verbal.. Prealabil inseamna inainte de... si nu dupa.
Da, daca inainte de controlul facut de asociatie, chiriasul ar fi mers la asociatie si-ar fi spus ca s-a spart, s-a stricat apometru, solicitand ajutorul administratorului..., ar fi fost sigur mai bine.
Ultima modificare: Sâmbătă, 24 Martie 2012
Adriantot, moderator
Nu mi-am dat seama că apometrul este defect pentru că nu am folosit niciodată apă caldă de la rețea. Am avut boiler electric și l-am folosit doar pe ăla. Și dacă pierderea de apă caldă se menține, și acum după ce am schimbat apometrul, cine mai e de vină? Tot eu sunt de vină pentru că o zi din luna martie am avut apometrul defect? Iar am consumat 50 de mc de apă caldă, de această dată într-o singură zi?
Domnule adrian, nu sunt anumite norme tehnice(3,1 mc apa caldă/lună) vis-a-vis de consumul lunar de apă caldă pentru cei care nu au contor individual?
În principiu, aș dori să cunosc dacă există vreo posibilitate să nu plătesc acei bani, ce abuziv sunt ceruți de către președintele administrației prin factura astronomică la întreținere...
Ultima modificare: Duminică, 25 Martie 2012
NicolaeRazvan, utilizator
NicolaeRazvan a scris:

Domnule adrian, nu sunt anumite norme tehnice(3,1 mc apa caldă/lună) vis-a-vis de consumul lunar de apă caldă pentru cei care nu au contor individual?
În principiu, aș dori să cunosc dacă există vreo posibilitate să nu plătesc acei bani, ce abuziv sunt ceruți de către președintele administrației prin factura astronomică la întreținere...


Stimate domn, exista norme pentru cei care nu au apometre, dar dvs. aveti apometru care a inregistrat o anumita valoare. Atata vreme cat numai dvs. ati avut acces la acel apometru, se prezuma ca dvs. ati consumat apa masurata.
Nevinovatia dvs. ar putea fi constatata daca ar fi o diferenta dintre citirea apometrului central (cel de la intrarea in bloc) si suma tuturor consumurilor citite (adica de la toti locatarii). Spre exemplu la intrarea in bloc se citeste 100 mc, suma citirii tuturor apometrelor este 150 mc. Este usor de constatat ca din bloc s-a citit cu 50 mc mai mult decat cei furnizati, in felul acesta ati scapat de plata. Pana atunci sunteti prezumat ca ati consumat si trebuie sa platiti.
Se poate spune că din momentul în care s-a constatat defecțiunea respectivă, nu am mai avut contor individual care să înregistreze apa caldă consumată. Am înteles ce vreți dumneavoastră să spuneți, dar este imposibil ca eu (o singură persoană) să consum 50 de mc de apă caldă
Norma de care vorbiti este pentru apartamentele fara apometre.
Or la dv. s-a gasit apometru lipit cu scotch, asa cum spunea si @adriantot, fiind o suspiciune de furt de apa. In acest caz nu se mai aplica norma de consum pausal.

Totusi, eu cred ca ar trebui sa faceti o solicitare scrisa, dar si sa stati de vorba cu presedintele asociatiei si sa-i argumentati ca dv. folositi apa incalzita de la boiler, ca nu puteti consuma atata apa intr-o luna cata vi s-a pus ca pierdere, ca sunteti dispus sa impartiti aceasta pierdere cu ceilalti locatari si ca de fapt, asa cum v-ati gandit si dv., aceste pierderi au mai fost si vor mai fi...

Alte discuții în legătură

Plata apa calda,consum 0 de 2 ani de zile!! gici gici Buna ziua!Zilele trecute m-am uitat pe afisul cu plata intretinetinerii de la avizierul scarii,si am constatat ca aveam o suma de bani ptr plata consum de apa ... (vezi toată discuția)
Diferente - citire apometre- factura furnizor dragomang dragomang la calcularea intretinerii pentru luna decembrie 2012 - s-a constatat o diferenta mare intre suma consumurilor comunicate de catre locatari si factura RADET. ... (vezi toată discuția)
Apometre desigilitate cyan cyan Asociatia de proprietari poate impune sanctiuni prin hotarare a AG in cazul in care se constata la verificarea apometrelor faptul ca sigiliul este deteriorat ... (vezi toată discuția)